مهران محمدی امین

رژیم صهیونیستی میدان کاریش حزب الله لبنان پس از اینکه حزب الله لبنان اعلام کرد رژیم صهیونیستی در تیررس موشک های م

1401\06\07 18:58:05


رژیم صهیونیستی استخراج گاز از میدان «کاریش» را به تعویق انداخت

پس از اینکه حزب الله لبنان اعلام کرد رژیم صهیونیستی در تیررس موشک های مقاومت قرار دارد، تل آویو اعلام کرد استخراج گاز از میدان کاریش را تا ماه اکتبر آینده به تعویق می اندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، روز گذشته حزب الله لبنان ویدئویی جدید از رصد کشتی استخراج گاز رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان منتشر و در آن تهدید کرد که کشتی های این رژیم در تیررس موشک های مقاومت قرار دارد.

بر همین اساس شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل و لبنان در آستانه توافق برای ترسیم مرزهای دریایی قرار دارند و تل آویو تصمیم گرفته است که استخراج گاز از کاریش را تا اکتبر آینده به تعویق بیندازد. به موجب پیش نویس توافقنامه ای که قرار است با میانجی گری آمریکا امضا شود، مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی مجددا ترسیم می شود و هر یک از طرفین یک سکوی گازی در اختیار خواهند داشت. همچنین، دو سکوی گازی مذکور در پنج کیلومتری هم قرار خواهند گرفت تا توازن میان طرفین برقرار شود و مانع از حمله رژیم صهیونیستی به سکوی طرف لبنانی شود.

براین اساس، با توجه به هشدارهای جدی حزب‌الله لبنان در زمینه لزوم عدم نقض حریم دریایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، مقامات نظامی این رژیم از احتمال واکنش مقاومت لبنان هراسان هستند.. .


بازنشر از : مهر

رژیم صهیونیستی

میدان کاریش

حزب الله لبنان