مهران محمدی امین

اوکراین ناتو ینس استولتنبرگ وزیر دفاع اوکراین امروز اعلام کرد: سربازان ما از صلح در اروپا دفاع می کنند.

1401\11\25 20:05:37


زرنیکوف: ما از صلح در اروپا دفاع می کنیم/ عملاً به ناتو پیوسته‌ایم!

وزیر دفاع اوکراین امروز اعلام کرد: سربازان ما از صلح در اروپا دفاع می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «الکسی زرنیکوف» وزیر دفاع اوکراین امروز سه شنبه در پیامی توییتری از دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد.

درپیام توییتری وزیر دفاع اوکراین در این خصوص آمده است: با دبیرکل ناتو دیدار کردم. از او به خاطر حمایت مداومش از اوکراین تشکر کردم. ناتو روسیه را مهم ترین و مستقیم ترین تهدید اعلام کرد.

«الکسی زرنیکوف» در این خصوص ادامه داد: در حالی که سربازان ما از صلح در اروپا دفاع می کنند، اوکراین عملاً به ناتو پیوسته است. من تمام تلاشم را می‌کنم تا این اتفاق بیفتد. این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر در سخنانی رویکرد مداخله جویانه ناتو در جنگ اوکراین را هدف قرار داده و گفته بود که ناتو با روسیه خصومت دارد و هر روز بیش از پیش این خصومت را نشان می دهد.

ساعاتی پیش دبیر کل ناتو مدعی شده بود: اوکراین در حال دفاع از خود است. اوکراین حق دفاع از خود را دارد. و البته، ما این حق را داریم که به اوکراین کمک کنید تا این حق خود را حفظ کند.

بنابراین ناتو و متحدان آن طرف درگیری با روسیه نیستند، اما ما از اوکراین در دفاع از خود پشتیبانی می کنیم. استولتنبرگ در توجیه ارسال مداوم سلاح به اوکراین یادآور شد که نوع تسلیحات ارسال شده به اوکراین با پیشرفت جنگ تکامل یافته است.. .


بازنشر از : مهر

اوکراین

ناتو

ینس استولتنبرگ