مهران محمدی امین

جنگ اوکراین ارتش روسیه اوکراین ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در آستانه «روز

1401\05\30 11:50:12


زلنسکی: روسیه در تدارک «اقدامی خبیثانه» علیه کی‌یف است

رئیس جمهور اوکراین در آستانه «روز استقلال» این کشور با هشدار به مردم اوکراین مدعی شد که ممکن است روسیه در هفته‌های منتهی به این مراسم یادبود، حمله خاصی را تدارک ببیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در آستانه «روز استقلال» این کشور و در بحبوحه انفجارهای اخیر در شبه جزیره کریمه، با ادعای حمله روسیه به کی‌یف در این روز، به مردم اوکراین هشدار داد.

زلنسکی در نطقی شبانه خطاب به مردم اوکراین گفت: در این هفته همگی باید هشیار باشیم زیرا ممکن است روسیه اقدام خاصی انجام دهد؛ اقدامی خاص و خبیثانه. مردم اوکراین نباید به مسکو اجازه دهند تا در آستانه مراسم ۲۴ آگوست (دوم شهریور) ناامیدی و وحشت را بگستراند. مرکز ارتباطات راهبردی اوکراین در اوایل هفته جاری مدعی شد که روسیه در حال استقرار موشک‌ها و تسلیحات نظامی در مجاورت مرزهایش با اوکراین است و در تارنمای خود با طرح این ادعا نوشت: خطر بمباران گسترده در قلمرو اوکراین با موشک‌های اس -۳۰۰ محرز است.

با توجه به ورود چندین لشکر از روسیه قبل از ۲۰ آگوست، روشن است که روس‌ها خود را برای حمله به اوکراین در ۲۴ آگوست مهیا می‌کنند.. .


بازنشر از : مهر

جنگ اوکراین

ارتش روسیه

اوکراین

ولودیمیر زلنسکی