مهران محمدی امین

ایسنا/ بعد از حدود یک سال از قطع دیدارهای سعد حریری و اعضای جریان المستقبل وی نشستی را با اعضای جریانش بعد از تعلیق فعالیت سیاسی خود برگزار کرد. به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، س

1401\11\25 15:24:44


سعد حریری: رئیس جمهور جدید لبنان در آینده نزدیک انتخاب نمی‌شود

ایسنا/ بعد از حدود یک سال از قطع دیدارهای سعد حریری و اعضای جریان المستقبل وی نشستی را با اعضای جریانش بعد از تعلیق فعالیت سیاسی خود برگزار کرد. به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل به وعده خود به مسؤولان اماراتی مبنی بر اینکه طی دیدارهایش در بیروت هیچ موضع سیاسی اتخاذ نکند عمل کرد.

بعد از حدود یک سال از قطع دیدارهای سعد حریری و اعضای جریان المستقبل وی نشستی را با اعضای جریانش بعد از تعلیق فعالیت سیاسی خود برگزار کرد.به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل به وعده خود به مسؤولان اماراتی مبنی بر اینکه طی دیدارهایش در بیروت هیچ موضع سیاسی اتخاذ نکند عمل کرد.

برای همین وی نشستش را با مسؤولان هیئت‌های نخست این جریان آغاز کرد: هیئت ریاست، هیئت نظارت، دفتر اجرایی، دفتر سیاسی و دبیرکل و برخی نمایندگان سابق.این یک نشست صوری بود. وی به دلیل واقعی خود برای کنار گذاشتن سیاست نپرداخت. همگان می‌دانند که حریری با درخواست عربستان این تصمیم را گرفته است؛ اما حریری این را فاش نمی‌کند.

وی تأکید کرده که این تصمیم که به فروپاشی دولت و بحران اقتصادی ربط دارد تصمیم درستی است. حریری تأکید کرد که ابقای وی در سیاست به این معناست که تنها جریان وی تبعات بحران کنونی را برعهده دارد.از نظر حریری، شکاف سیاسی درحال شدت گرفتن است و تا زمانی که کشور در آستانه دودستگی سیاسی و مذهبی است هیچ گشایشی دیده نمی‌شود. متأسفانه این دودستگی درحال عمیق شدن است.حریری در دیدار با اعضای جریانش درباره جنگ اوکراین و روسیه و اوضاع خاورمیانه صحبت کرد.

او به نصیحت‌های امارات قبل از بازگشت به لبنان گوش داد.آنچه حریری می‌خواست به اعضای حزبش بگوید این بود که هیچ امید و روزنه‌ای وجود ندارد و بازگشت وی به سیاست درحال حاضر مطرح نیست. وی درباره موضوع خلأ ریاست جمهوری وارد جزئیات نشد و تنها گفت که در آینده نزدیک این بحران حل نخواهد شد.حریری به اعضای جریانش گفت که تعلیق فعالیت سیاسی به معنای تعلیق فعالیت اجتماعی نیست و آن‌ها باید به وظایف خود در این باره عمل کنند.وی با عبداللطیف دریان، مفتی لبنان دیدار کرد و قرار است در سالروز ترور پدرش رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان بر سر مزار وی برود و بعدا نیز با برخی شخصیت‌های سیاسی دیدار کند.. .


بازنشر از : آخرین خبر