مهران محمدی امین

ایرنا/ رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر فرمانده بخش نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا موسوم به "سنتکام" به فلسطین اشغالی برای نخستین بار و دیدارش با

1401\08\07 19:54:49


سفر فرمانده نیروی هوایی "سنتکام" به فلسطین اشغالی

ایرنا/ رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر فرمانده بخش نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا موسوم به "سنتکام" به فلسطین اشغالی برای نخستین بار و دیدارش با مقامات این رژیم خبر دادند. به گزارش  خبرگزاری سما، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که «آلکسوس گرینکویچ» فرمانده بخش نیروی هوایی سنتکام برای نخستین بار به اراضی اشغالی سفر و با مقامات رژیم اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر فرمانده بخش نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا موسوم به "سنتکام" به فلسطین اشغالی برای نخستین بار و دیدارش با مقامات این رژیم خبر دادند.به گزارش  خبرگزاری سما، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که «آلکسوس گرینکویچ» فرمانده بخش نیروی هوایی سنتکام برای نخستین بار به اراضی اشغالی سفر و با مقامات رژیم اسرائیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

 بر پایه این گزارش، گرینکویج در جریان این سفر از یگان راه اندازی سامانه پدافند موشکی "آرو ۳" در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بازدید کرد.  سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت که این سفر دو روزه در چارچوب "بخشی از همکاری گسترده میان نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا بود. " رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که آلکسوس گرینکویچ همچنین از پایگاه هوایی "نیفاتیم" و چند پایگاه هوایی دیگر در اراضی اشغالی بازدید کرد.

 روزنامه "جروزالیم پست" به نقل از "تومر بار" فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: سفر فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده فرصتی برای تقویت همکاری حرفه‌ای میان ارتش اسرائیل و نیروی هوایی آمریکا است.  وی افزود: ارتباط میان نیروی هوایی دو طرف شاهدی بر رابطه قوی و شجاعانه میان آنها است.  برپایه این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۱، رسما مسئولیت روابط ارتش این کشور با رژیم صهیونیستی را به جای فرماندهی اروپایی آمریکا بر عهده گرفت.

 فرماندهی مرکزی آمریکا در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام «فرصتی را برای تعمیق همکاری‌های عملیاتی میان ارتش اسرائیل و بسیاری از شرکای فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه فراهم می‌کند». . .


بازنشر از : آخرین خبر