مهران محمدی امین

روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین نخست وزیر سوئد بر رویکرد غیر قانونی غرب برای تصاحب دارایی های خارجی روسیه به نف

1401\11\25 23:35:33


سوئد: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

نخست وزیر سوئد بر رویکرد غیر قانونی غرب برای تصاحب دارایی های خارجی روسیه به نفع اوکراین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر سوئد که همراه با دیگر کشورهای غربی مانع پایان جنگ در اوکراین است، مدعی پرداخت هزینه های بازسازی اوکراین از سوی روسیه شد.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد امروز سه شنبه و صرف نظر از جنگ طلبی های غرب که جنگ اوکراین را به دراز کشیده، مدعی شد روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد. نخست وزیر سوئد، با ذکر این مقدمه به موضوع تصرف غیر قانونی دارایی های روسیه پرداخت و گفت که اکنون بخشی از کار به استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه در کشورهای اتحادیه اروپا برابر با قوانین بین المللی و اتحادیه اروپا مربوط می شود. کریسترسون در ادامه مدعی شد که در حال حاضر اتحادیه اروپا تلاش های خود را در مسیر استفاده از دارایی های روسیه برای بازسازی اوکراین بیشتر خواهد کرد.

به گفته نخست وزیر سوئد، فردا چهارشنبه تشکیل گروهی به منظور استفاده ازدارایی های خارجی اوکراین به نفع اوکراین در بروکسل اعلام خواهد شد. پیشتر «آندری کلین» سفیر روسیه در لندن» گفت: به خوبی می‌دانیم که تقریباً همه کشورهای غربی، از جمله انگلیس از غیرقانونی بودن این اقدامات آگاه هستند و هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد، اما منطق انحرافی معتقد است که چنین قوانینی باید تدوین شود و آنگونه که من برداشت می‌کنم این اتفاق در اتحادیه اروپا و واشنگتن در حال رخ دادن است.. .


بازنشر از : مهر

روسیه

ایالات متحده امریکا

اوکراین