مهران محمدی امین

شهر بارسلونا تل آویو خواهرخواندگی تصمیم شهرداری بارسلونا اسپانیا برای لغو خواهرخواندگی با شهر تل آویو با ابراز نا

1401\11\01 19:45:24


شهرداری بارسلونا خواهرخواندگی با شهر تل‌آویو را لغو می‌کند

تصمیم شهرداری بارسلونا اسپانیا برای لغو خواهرخواندگی با شهر تل آویو با ابراز ناامیدی شدید محافل صهیونیستی همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، تصمیم شهرداری بارسلونا اسپانیا برای لغو خواهرخواندگی با شهر تل آویو با ابراز ناامیدی شدید محافل صهیونیستی همراه شده است.

شهرداری بارسلونا در پی پیشنهاد برخی جریان های چپگرا و فعالان جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی (BDS) اعلام کرد که طرح لغو خواهرخواندگی شهر بارسلونا با شهر تل آویو را در اعتراض به نظام آپارتایدی حاکم بر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ، در ماه آینده میلادی (فوریه ۲۰۲۳) به رای خواهد گذاشت. اعلام این تصمیم، باعث واکنش های منفی متعددی در محافل صهیونیستی شده است. در همین راستا اقلیت یهودیان اسپانیا در تلاش برای به شکست کشاندن این طرح هستند ، چون در صورت تصویب آن از گسترده تر شدن جنبش بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی بیم دارند.

در همین راستا، ایتمار آیخنر تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت با اشاره به پیگیری این طرح از سوی شهردار بارسلونا، عنوان کرد: وی گفته که این اقدام را در اعتراض یه جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین انجام خواهد داد. گفتنی است در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۳ توافقی در زمینه خواهرخواندگی تل آویو و بارسلونا به امضا رسیده و این دو شهر از آن زمان روابطی در زمینه اقتصادی و گردشگری برقرار کرده اند.. .


بازنشر از : مهر

شهر بارسلونا

تل آویو

خواهرخواندگی