مهران محمدی امین

سرگئی ریابکوف ایالات متحده امریکا روسیه ریابکوف گفت: امریکا قادر به مذاکره نیست و با همکاری متحدان غربی‌اش، کی‌یف

1401\07\22 11:49:14


شوربختانه اوضاع متفاوت است. امریکا قادر به مذاکره نیست

ریابکوف گفت: امریکا قادر به مذاکره نیست و با همکاری متحدان غربی‌اش، کی‌یف را مستقیما به انجام عملیات نظامی علیه اراضی‌مان تا آخرین اوکراینی برای وارد کردن شکست راهبردی به روسیه تشویق می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد واشنگتن امروز همانند بحران کارائیب نمی‌خواهد نگرانی‌های روسیه را مدنظر قرار دهد و برای برتری نظامی راهبردی خود تلاش می‌کند؛ امری که امنیت جهانی را تحت الشعاع قرار می دهد.

ریابکوف افزود: اگر تلاش کنی مهم‌ترین وجوه تشابه میان بحران کارائیب و وخامت کنونی در روابط روسیه و امریکا را ترسیم کنی، در هر دو مورد ما باید درباره تمایل واشنگتن در دستیابی به برتری نظامی راهبردی و تعیین‌کننده سخن بگوییم، امری که امنیت بین المللی و ثبات راهبردی را ویران می کند و هدف از آن، تضمین هژمونی امریکا بر جهان با بهره گیری از هر شیوه ای است. مشکل این رفتار واشنگتن، عدم تمایل امریکا در به رسمیت شناختن حق دیگر کشورها در حفاظت از منافع اساسی خود است. معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: این دقیقاً دلیل ریشه‌ای بحران کنونی در اوکراین است که قابل مقایسه با بحران کارائیب در دهه شصت میلادی است، اکنون نیز واشنگتن اعتقاد دارد مراعات نگرانی‌های مشروع ما در تهدیدات مستقیم علیه امنیت‌مان اهمیتی ندارد.

پیش از ۶ دهه قبل، نیکیتا خروشچف رهبر شوروی و جان اف کندی رئیس جمهوری وقت امریکا درایت لازم برای عقب نشستن از لبه پرتگاه را از طریق دستیابی به حل و فصل ژئوپولوتیک و دوری از فاجعه هسته ای را داشتند. ریابکوف افزود: اکنون اما شوربختانه اوضاع متفاوت است و امریکا قادر به مذاکره نیست و با همکاری متحدان غربی، کی‌یف را مستقیماً به انجام عملیات نظامی علیه اراضی‌مان تا آخرین اوکراینی برای وارد کردن شکست راهبردی به روسیه تشویق می کند.در چنین شرایطی، مسئولیت کامل بی ثباتی در ساختار امنیت جهانی بر عهده امریکا قرار دارد.. .


بازنشر از : مهر

سرگئی ریابکوف

ایالات متحده امریکا

روسیه