مهران محمدی امین

اولاف شولتز آلمان اتحادیه اروپا روسیه صدراعظم آلمان امروز

1401\06\07 18:58:14


شولتز خواستار ایجاد یک دفاع هوایی متحد اروپایی شد

صدراعظم آلمان امروز در سخنانی در دانشگاه کارلوف پراگ، خواستار ایجاد یک دفاع هوایی متحد اروپایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اولاف شولتز صدراعظم آلمان امروز دوشنبه از ایجاد یک سیستم دفاع هوایی متحد اروپایی حمایت کرد.

صدراعظم آلمان در دانشگاه کارلوف پراگ در سخنانی در این خصوص ادامه داد: یک سیستم دفاع هوایی مشترک در اروپا نه تنها ارزان تر و موثرتر از زمانی است که هر یک از ما سیستم دفاع هوایی گران قیمت و بسیار پیچیده خود را بسازیم، بلکه از نظر امنیت هم برای کل اروپا مفید خواهد بود. اولاف شولتز بهانه صرف هزینه برای پیاده سازی ایده خود را عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین مطرح کرد. وی پیشتر نیز در تکمیل موضع گیری های ضدروسی پیشین خود، به بهانه یکی از مخالفان دولت مسکو، این کشور را هدف انتقاد قرار داده بود.

«اولاف شولتز» در اظهاراتی ادعایی با اشاره به ماجرای مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی» مخالف غرب گرا دولت روسیه، مسکو را به سرکوب آزادی بیان در این کشور متهم کرد. صدر اعظم آلمان مدعی شد به همین علت یادآوری ماجرای ناوالنی بسیار اهمیت است، زیرا او برای اعتقادش مبارزه می کرد. گفتنی است، ناوالنی پس از مسمومیت ادعایی در منطقه سالبزی به تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۲۰ با ماده‌ ای که به ادعای متخصصان غربی یک نوع گاز اعصاب موسوم به نوویچوک بود، برای درمان به آلمان منتقل شد.

مسکو همچنان اتهام‌ های غرب مبنی بر دست داشتن در مسمومیت ناوالنی را رد کرده و آنها را به راه اندازی کارزاری با هدف مخدوش کردن وجهه روسیه در جامعه بین‌ المللی متهم می‌ کند.. .


بازنشر از : مهر

اولاف شولتز

آلمان

اتحادیه اروپا

روسیه