مهران محمدی امین

راشاتودی وزارت دفاع روسیه سرگئی شویگو ولادیمیر پوتین وزیر دفاع روسیه گفت

1401\06\30 13:35:24


شویگو: روسیه با تمام غرب می‌جنگد

وزیر دفاع روسیه گفت که مسکو نه تنها با اوکراین، بلکه با ناتو و تمام غرب در حال جنگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه می‌گوید که مسکو نه تنها با اوکراین، بلکه با تمام غرب در جنگ است.

وی اظهار داشت: ما به اندازه‌ای که با غرب در نبرد هستیم، با اوکراین نیستیم زیرا تسلیحات اوکراین که باقیمانده سلاح‌های شوروی سابق است، عملاً تمام شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی، تمام تسلیحات خود را به اوکراین داده‌اند ولی ما آنها را شکست داده، نابود کرده و از بین بردیم. شویگو همچنین گفت: روسیه همچنان به پیشروی در منطقه دونتسک ادامه می‌دهد.

به گفته شویگو تلفات روسیه در جریان عملیات نظامی این کشور در اوکراین، پنج هزار و ۹۳۷ نفر بوده و بیش از ۹۰ درصد زخمی‌ها به میدان نبرد بازگشته‌اند. شویگو همچنین اضافه کرد که بیش از ۷۰ ماهواره نظامی ناتو و ۲۰۰ ماهواره غیرنظامی علیه روسیه مشغول فعالیت هستند. وی در ادامه در خصوص بسیج بخشی از نیروهای روسیه که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور ساعاتی پیش آن را اعلام کرد، گفت که ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره فراخوانده می‌شوند.

پیشتر پوتین ضمن صدور فرمان بسیج بخشی از نیروهای ذخیره روسیه، گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در روسیه را بسیار ضروری می‌دانم. به گفته پوتین، اقدامات (اداری) مربوط به این بسیج عمومی محدود از از امروز آغاز شده و تأکید کرد که تنها نیروهای ذخیره مشمول سربازی اجباری هستند و کسانی که نیروهای مسلح خدمت کرده‌اند و دارای تجربه مرتبط و نظامی هستند در اولویت قرار دارند..

.


بازنشر از : مهر

راشاتودی

وزارت دفاع روسیه

سرگئی شویگو

ولادیمیر پوتین