مهران محمدی امین

روسیه اوکراین سازمان ملل متحد سخنگوی دبیر کل سازمان ملل می گوید توافق نامه صادرات غلات میان روسیه و اوکراین در کا

1401\08\07 21:25:19


صادرات غلات اوکراین از فقر شدید ۱۰۰ میلیون نفر جلوگیری کرد

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل می گوید توافق نامه صادرات غلات میان روسیه و اوکراین در کاهش قیمت مواد غذایی و به تبع آن جلوگیری از فقر شدید شماری زیادی تاثیر داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل می گوید از سر گیری صادرات غلات از بنادر اوکراین تاثیر به سزایی در کاهش فقر شدید داشته است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه در بیانیه‌ای گفت: قرارداد صادرات غلات اوکراین منجر به کاهش قیمت مواد غذایی شده است و از فرو رفتن حدود ۱۰۰ میلیون نفر در فقر شدید جلوگیری کرد. در حالیکه روسیه ساعاتی پیش توافقنامه صادرات غلات با اوکراین را تعلیق کرد، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در ادامه بیانیه خود آورد که از سرگیری صادرات به طور قابل توجهی به کاهش قیمت گندم و سایر کالاها کمک کرده است. شاخص غذایی فائو برای هفت ماه متوالی کاهش یافته است.

بر اساس برآوردهای ما و بر مبنای مدل بانک جهانی، کاهش قیمت مواد غذایی اصلی به طور غیرمستقیم، از سقوط ۱۰۰ میلیون تن در فقر شدید ممانعت به عمل آورد. با این حال وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو مشارکت در معامله غلات را به حالت تعلیق درآورده است. در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: این اقدام مسکو به دنبال حملات به کشتی های ناوگان دریای سیاه روسیه از سوی نیروهای اوکراین با پهپاد انجام شده است.

روسیه این اقدام کی یف را محکوم می کند.. .


بازنشر از : مهر

روسیه

اوکراین

سازمان ملل متحد