مهران محمدی امین

طالبان افغانستان پاکستان جیش محمد وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان ا

1401\06\23 20:59:03


طالبان حضور رهبر گروه «جیش محمد» در افغانستان را رد کرد

وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز حضور رهبر گروه «جیش محمد» در افغانستان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه ادعای وجود گروه رهبر «جیش محمد» در افغانستان را رد کرد.

به گزارش این خبرگزاری، در پی ارسال نامه دولت پاکستان به دولت موقت طالبان مبنی بر درخواست بازداشت رهبر «جیش محمد»، وزارت خارجه طالبان ادعای وجود او در خاک افغانستان را رد کرد و به اسلام آباد هشدار داد که از وارد کردن اتهام های بی‌ اساس به کابل خودداری کند. در همین ارتباط، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که رهبر گروه جیش محمد در افغانستان نیست، بلکه در خاک پاکستان است. به گزارش خبرگزاری جمهور، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان نیز امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما گزارش‌ های رسانه‌ ها مبنی بر حضور مسعود اظهر رهبر گروه جیش محمد پاکستان در خاک افغانستان را رد می‌ کنیم.

وی دراین خصوص افزود :"امارت اسلامی به هیچ گروه مسلح اجازه فعالیت از خاک افغانستان علیه دیگران را نمی‌ دهد. از همه طرف‌ ها می‌ خواهیم در این گونه موارد بدون مدرک و سند از وارد کردن اتهامات خودداری کنند؛ زیرا این گونه اتهامات رسانه‌ ای می تواند تاثیر منفی بر روابط دو کشور (افغانستان و پاکستان) داشته باشد. گفتنی است که اخیراً رسانه های پاکستانی گزارش داده‌ اند که وزارت خارجه این کشور در یک نامه رسمی از کابل خواسته است تا «ملا مسعود اظهر» رئیس گروه پاکستانی «جیش محمد» را بازداشت کند..

.


بازنشر از : مهر

طالبان

افغانستان

پاکستان

جیش محمد