مهران محمدی امین

میشل عون لبنان آوارگان سوری وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان گفت که لبنان برای بازگرداندن آوارگان سوری

1401\07\22 15:21:04


عزم جدی لبنان برای بازگردانیدن آوارگان سوری به کشورشان

وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان گفت که لبنان برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان به چراغ سبز جامعه بین الملل نیاز ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، هکتور حجار، وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان گفت که لبنان برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان به چراغ سبز جامعه بین الملل نیاز ندارد.

وی گفت: ما کشوری دارای حاکمیت هستیم و گزینه‌های خود را داریم و آنچه می‌خواهیم انجام دهیم را به جامعه بین الملل فقط ابلاغ می‌کنیم. در مرحله پذیرش درخواست آوارگان داوطلب برای بازگشت به سوریه هستیم و گام‌های فزاینده دیگری نیز لبنان اتخاذ خواهد کرد. حجار تصریح کرد که بیماری وبا در اردوگاه‌های آوارگان سوری شیوع پیدا کرده و ممکن است بیماری‌های دیگری نیز پدیدار شود.

تبلیغات
لاینر و چراغ خطی لاله زار
لاینر و چراغ خطی لاله زار

چراغ خطی و لاین نوری لاله زار ارائه چراغ خطی و لاینر برند های 4m فورام اکووات داتیس افراتاب شعاع الکتریک شعاع پارس توس بروکس شیله مازی نور و ستاره شمال در بازار لاله زار است

وزیر امور اجتماعی لبنان تاکید کرد: امروز در طرح رؤسای سه گانه و کمیته وزارتی و تعیین کسی که امور فنی را با دولت سوریه پیگیری کند، برای تامین بازگشت آوارگان تلاش می‌کنیم. لازم به ذکر است که میشل عون رئیس جمهور لبنان روز چهارشنبه از آغاز بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان از اواخر هفته آینده خبر داد. عون این سخنان را در جریان دیدار با هیأتی از سندیکای مشاغل بصری عنوان کرد و گفت: از اواخر هفته آینده بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان به صورت گروهی آغاز می‌شود و این مسئله مهمی برای ماست.

طبق گزارشات لبنان تعداد آوارگان سوری در این کشور ۱.۸ میلیون نفر است که تنها ۸۸۰ هزار نفر از آن‌ها در کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل ثبت شده است.. .


بازنشر از : مهر

میشل عون

لبنان

آوارگان سوری