مهران محمدی امین

تسنیم/ دولت فرانسه با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی را در دستور کار قرار داده است. به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "امانوئل مکرون"، رئی

1401\11\01 17:49:09


فرانسه هزینه‌های نظامی خود را به شدت افزایش می‌دهد

تسنیم/ دولت فرانسه با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی را در دستور کار قرار داده است. به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه، در واکنش به جنگ روسیه علیه اوکراین، خواهان افزایش قابل توجه هزینه های نظامی است.

دولت فرانسه با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی را در دستور کار قرار داده است.به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه، در واکنش به جنگ روسیه علیه اوکراین، خواهان افزایش قابل توجه هزینه های نظامی است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بودجه ارتش از سال 2024 تا 2030 به 400 میلیارد یورو افزایش خواهد یافت.به این ترتیب امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه می خواهد هزینه های نظامی کشورش را به شدت افزایش دهد. وی در سخنرانی سال نو خود به ارتش در پایگاه هوایی Mont-de-Marsan پیشنهاد کرد که از سال 2024 تا 2030، در مجموع 400 میلیارد یورو به بودجه دفاعی وارد شود. به گفته وی این باید "آزادی ما، امنیت ما، سعادت و جایگاه ما در جهان" را تضمین کند.برنامه مشابهی برای دوره 2019 تا 2025 با هزینه ای در حدود 295 میلیارد یورو در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که این بودجه تا سال 2025 باید در خدمت بازسازی ظرفیت‌ها پس از عدم سرمایه‌گذاری مزمن در دهه‌های اخیر باشد.مکرون تصریح کرد: ارتش باید بتواند سریعتر واکنش نشان دهد و سریعتر قدرت بگیرد. به گفته وی بودجه جدید یک برنامه تحول برای تطبیق ارتش با درگیری‌های با شدت بالا است، چیزی که از زمان حمله روسیه به اوکراین حتی فوری‌تر شده است.ماکرون گفت، فرانسه ارتش‌هایی آماده برای چالش‌های قرن دارد و خواهد داشت. فرانسه باید خود را با دوران جدیدی که در آن تهدیدات متعددی وجود دارد وفق دهد.

برخی جنگ‌های قدیمی هستند، برخی دیگر بی‌سابقه که بین پیچیدگی پیچیده و سادگی وحشیانه خود را نشان می دهند.بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بخصوص باید هزینه های بیشتری برای تسلیحات هسته ای فرانسه صورت گیرد. مکرون توضیح داد: بازدارندگی هسته‌ای عنصری است که فرانسه را از سایر کشورهای اروپایی متمایز می‌کند. ما بار دیگر در تحلیل جنگ در اوکراین، اهمیت بسیار زیاد آنها را می بینیم.

فرانسه تنها عضو اتحادیه اروپاست که سلاح هسته‌ای دارد.رئیس جمهور فرانسه گفت: برای تضمین دفاع از اروپا و متحدانش، به ادوات نظامی بیشتر و قابلیت پاسخگویی بیشتر نیاز است. وی از افزایش سرمایه گذاری در زمینه شناسایی، دفاع در برابر حملات سایبری و ناوهای هواپیمابر جدید و سامانه های پهپادی خبر داد.مکرون همچنین گفت: سیاست دفاعی مشترک اروپا باید بیشتر تقویت شود. علاوه بر ادغام فنی نیروهای مسلح و یک استراتژی مشترک، توانایی اروپا برای رهبری مشترک یک عملیات نظامی بزرگ است.

برای فرانسه، این به این معنی است که می تواند تا 20000 سرباز را فراهم کند.مکرون در مورد درخواست های اوکراین برای تامین تانک های فرانسوی "Leclerc" به این کشور اظهار نظری نکرد. اما او گفت که می توان از جنگ در اوکراین درس گرفت. مکرون گفت: خطرات متعدد و در هم آمیخته است.مکرون به حمایت پارلمان برای این بودجه دفاعی نیاز دارد.

اتحاد میانه رو او در آنجا اکثریت را ندارد، اما احزاب محافظه کار و راست افراطی معمولاً به سرمایه گذاری در ارتش رأی می دهند.رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که با احتساب افزایش بودجه از سال 2019، این به معنای دو برابر شدن هزینه های نظامی فرانسه و بزرگترین تلاش دفاعی در 50 سال گذشته است. او گفت که ارتش باید بتواند سریعتر واکنش نشان دهد و سریعتر قدرت بگیرد.مکرون گفت: با توجه به جنگ در اوکراین، فرانسه نیز بازدارندگی هسته‌ای خود را افزایش خواهد داد . به گفته وی پس از حمله روسیه به اوکراین، دیگر سودی برای صلح وجود ندارد.در نشست وزیران فرانسه و آلمان که روز یکشنبه در پاریس برگزار می شود موضوعات اقتصاد و انرژی، امنیت و دفاع و همچنین سیاست اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این نشست از ساعت 11 صبح به وقت محلی با برگزاری مراسمی در دانشگاه سوربن آغاز می شود که در آن نمایندگان هر دو پارلمان گرد هم می آیند و دولت ها به عنوان مهمان دعوت می شوند. علاوه بر روسای مجلس مربوطه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان می خواهند در این نشست سخنرانی کنند.شورای وزیران آلمانی-فرانسه که کابینه های دو طرف را گرد هم می آورد هم بعد از ظهرهمان روز تشکیل جلسه می دهد. اعلامیه مشترک برنامه ریزی شده است.

مسئله حمایت نظامی بیشتر از اوکراین که مورد حمله روسیه قرار گرفته یکی از موضوعات مورد بحث شولتز، مکرون و وزرای خارجه و دفاع هر دو طرف خواهد بود. همکاری در اتحادیه اروپا و ناتو نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.پیش از جشن شصتمین سالگرد معاهده الیزه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بر اراده خود برای تقویت اروپا تاکید کردند. به اعتقاد آن ها به ویژه، اروپا باید بیشتر در صنعت دفاعی خود سرمایه گذاری کند.با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، اولاف شولتز ، صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواستار تقویت اتحادیه اروپا شدند.

شولز و ماکرون در مقاله مهمان که روز جمعه برای روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ منتشر شد، می نویسند: این یک چالش بزرگ برای اتحادیه اروپا است که اطمینان حاصل شود که اروپا حتی استقلال بیشتری پیدا می کند و از ظرفیت های ژئوپلیتیکی برای شکل دادن به نظم بین المللی برخوردار است.صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه نوشتند: برای اروپای قوی فردا، اکنون باید در نیروهای مسلح خود و در پایه های صنعت تسلیحات خود در اروپا سرمایه گذاری بیشتری کنیم. این امر توانایی های دفاعی را بهبود می بخشد و همچنین اروپا را به شریک قوی تری برای ایالات متحده تبدیل می کند.. .


بازنشر از : آخرین خبر