مهران محمدی امین

باشگاه خبرنگاران/ یک نشریه آمریکایی از افزایش قیمت نفت به دنبال فرمان رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نظامی خبر داد.  نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد به دنبال فرمان

1401\06\30 14:59:35


فرمان نظامی پوتین قیمت نفت را هم افزایش داد

باشگاه خبرنگاران/ یک نشریه آمریکایی از افزایش قیمت نفت به دنبال فرمان رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نظامی خبر داد.  نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد به دنبال فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نسبی نیرو‌های روس، قیمت نفت افزایش داشته است.

یک نشریه آمریکایی از افزایش قیمت نفت به دنبال فرمان رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نظامی خبر داد. نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد به دنبال فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نسبی نیرو‌های روس، قیمت نفت افزایش داشته است.قیمت نفت پس از کاهش ۱ درصدی روز سه‌شنبه به قیمت بالای ۸۶ دلار در هر بشکه رسید و فرمان پوتین که باعث افزایش قیمت نفت شد می‌تواند تنش را هم در میان کشور‌ها افزایش دهد و به اخلال در تامین انرژی منجر شود.اکنون پس از این فرمانِ پوتین، اعلام شد که نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش یافته که به معنی افزایش ۳.۲ درصدی است.بنابر این گزارش، با اعلام رئیس جمهور روسیه برای بسیج نسبی ارتش، همچنین سهام اروپا در حال سقوط است و نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۶ سپتامبر افزایش یافته است.پس از آنکه پوتین در اظهارات خود بسیج نیرو‌های روسیه را اعلام کرد، انگلیس در واکنش به این اقدام گفت که تهدید‌های ولادیمیر پوتین باید جدی گرفته شود.وزیر اقتصاد آلمان هم به این مسئله واکنش داد و گفت: «بسیج نسبی نیرو‌های روسیه یک توسعه بد و اشتباه است.»پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود نیز گفت: «در اوکراین طرح‌های ضد روسی وجود داشت و مردم اوکراین را علیه مسکو برمی‌انگیختند.

آن‌ها قصد داشتند علیه دونباس عملیات انجام دهند و به کریمه حمله کنند، بنابراین ما عملیاتی پیشگیرانه انجام دادیم.»سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هم در اظهاراتی جداگانه با اعلام آنکه تلفات ارتش اوکراین به بیش از صد هزار نفر می‌رسد، گفت: «اوکراین به طور روزافزون از سلاح‌های غربی برای حمله به غیرنظامیان استفاده می‌کند. ما نه فقط با اوکراین بلکه با غرب در حال جنگ هستیم. بسیج نسبی شامل حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره خواهد شد که فراخوانده می‌شوند.»در همین راستا پوتین هم اعلام کرد که راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره اوکراین برای غرب بی‌معنی است و خطاب به کشور‌های غربی گفت: «روسیه سلاح‌های زیادی برای پاسخ دادن دارد و این یک بلوف نیست.

روسیه در معرض تهدید سلاح‌های هسته‌ای است و ما سلاح‌هایی علیه سلاح‌های غربی داریم.». .


بازنشر از : آخرین خبر