مهران محمدی امین

لبنان علی حمیه سوریه وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان به استقبال گرم بشار اسد از هیئت لبنانی اشاره کرد و سور

1401\11\25 16:56:14


فرودگاه بیروت آماده پذیرایی از ۳ هواپیمای حامل کمک به زلزله زدگان سوریه

وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان به استقبال گرم بشار اسد از هیئت لبنانی اشاره کرد و سوریه را شریان حیاتی بخش حمل و نقل لبنان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، علی حمیه وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که ارتباط با سوریه پس از فاجعه زلزله سوریه با هماهنگی نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان رخ داده است.

وی به استقبال گرم دمشق از هیئت لبنانی اشاره و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه را بسیار مهم قلمداد کرد. حمیه تاکید کرد: بشار اسد اهتمام زیادی به هیئت لبنانی و کمک های ارائه شده از لبنان به ملت سوریه دارد. وی افزود: سوریه شریان حیاتی بخش حمل و نقل لبنان است و منفعت لبنانی ها در هماهنگی با طرف سوری است.

وزیر حمل و نقل لبنان در ادامه تاکید کرد: فرودگاه بین المللی بیروت آماده پذیرایی از ۳ هواپیمای حامل کمک های اتحادیه اروپا برای زلزله زدگان سوری است. وی مجددا بر پایبندی لبنان برای گشودن حریم هوایی و بنادر دریایی خود برای کمک کنندگان به زلزله زدگان سوریه تاکید کرد. درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان هم اعلام کرد: گفتگوی داخلی اساس انتخاب رئیس جمهور لبنان است.

دلبستن به دیگران به حل بحران لبنان بی فایده است.. .


بازنشر از : مهر

لبنان

علی حمیه

سوریه