مهران محمدی امین

تایوان ایالات متحده امریکا چین بنا به اعلام یک مقام تایوانی، گروهی از قانونگذاران این کشور به منظور بسط روابط دی

1401\06\07 21:47:11


قانونگذاران تایوانی به آمریکا می روند

بنا به اعلام یک مقام تایوانی، گروهی از قانونگذاران این کشور به منظور بسط روابط دیپلماتیک به زودی راهی آمریکا می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی تنش آفرینی های مشترک آمریکا و تایوان، «چن ییسین» قانونگذار حزب ملی گرای چین (کومینتانگ) روز دوشنبه اعلام کرد که یک هیئت پارلمانی از تایوان در ماه سپتامبر از کنگره ایالات متحده دیدار خواهند کرد.

به گفته این مقام تایوانی تقویت روابط دیپلماتیک با آمریکا محوریت این سفر را تشکیل می دهد. خبرگزاری مرکزی تایوان، سی ان ای، روز دوشنبه به نقل از این مقام تایوان گزارش داد که سفر قانونگذاران تایوان به آمریکا یک بازدید معمولی در جهت ترویج دیپلماسی است که برای آینده نزدیک برنامه ریزی شده است. بنا به تاکید چن، پیش از این نیز مقامات تایوان سالانه به واشنگتن سالانه سفر می کردند، اما در دو سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا امکان انجام چنین سفرهایی وجود نداشت.

در بخشی از گزارش این رسانه تایوانی آمده است که چن ریاست هیئت تایوانی را بر عهده خواهد داشت و حدود ۱۰ قانونگذار دیگر نیز او را در این سفر همراهی می کنند. این گزارش می افزاید که هنوز ملاقات با سیاستمداران ایالات متحده برنامه ریزی نشده است. تنش های میان چین و آمریکا، با سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان وارد مرحله تازه ای شده است.

پس از نانسی پلوسی چند مقام دیگر آمریکایی راهی تایوان شدند، که گسترش دامنه تنش ها میان دو کشور افزود.. .


بازنشر از : مهر

تایوان

ایالات متحده امریکا

چین