مهران محمدی امین

وزارت دفاع آمریکا کنگره آمریکا اوکراین پنتاگون گزارش انجمن صنایع دف

1401\06\23 15:18:16


قدرت خرید پنتاگون ۱۱۰میلیارد دلار کاهش خواهد یافت

گزارش انجمن صنایع دفاع ملی آمریکا حاکی از آن است که به دلیل افزایش بی‌سابقه تورم، قدرت خرید پنتاگون در آینده‌ای نزدیک، ۱۱۰ میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، انجمن صنایع دفاع ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که به دلیل افزایش تورم، پنتاگون در سال مالی آینده برای آنکه بتواند از عهده هزینه‌های فزاینده تأمین تجهیزات برآید، به دست کم ۴۲ میلیارد دلار بودجه اضافی نیاز دارد.

براساس گزارش این انجمن، تحولات اخیر که در بحبوحه چالش‌های آمریکا و چین و آثار مخرب ناشی از همه‌گیری کووید -۱۹ رخ داده، «بسیار خطرناک» است، به ویژه اینکه، همه این اتفاقات با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تلاقی کرده است. در این گزارش آمده است: تورم، تأثیر ملموسی بر صنایع دفاعی ما دارد زیرا فرآیند مورد استفاده پنتاگون برای تأمین و کسب بودجه، بسیار طولانی بوده و این زمان طولانی، مانع سازگاری به موقع با تورم می‌شود. گزارش مذکور توصیه کرده است که کنگره آمریکا برای تعدیل شرایط، در سال مالی ۲۰۲۳، دست کم ۴۲ میلیارد دلار دیگر به بودجه صنایع دفاعی این کشور اضافه کرده و از این طریق مانع کاهش قدرت خرید وزارت دفاع آمریکا شده و به شرکت‌هایی که با پنتاگون قراردادهای بلندمدت با نرخ ثابت امضا کرده‌اند، کمک و تمام قراردادهای آتی را با افزایش تورم، متناسب کند.

درخواست این انجمن برای رسیدگی به کمبود بودجه دفاعی آمریکا درحالی مطرح شده است که پنتاگون در بحبوحه افزایش سرسام‌آور بهای گاز، به پرسنل آسیب‌پذیر خود توصیه کرده تا نسبت به دریافت کوپن غذا اقدام کنند.. .


بازنشر از : مهر

وزارت دفاع آمریکا

کنگره آمریکا

اوکراین

پنتاگون