مهران محمدی امین

آندژی دودا لهستان روسیه اوکراین رئیس جمهور لهستان امروز در سخنانی روسیه هراسانه

1401\11\25 23:34:13


لهستان: اوکراین از ما در برابر امپراتوری روسیه محافظت می‌کند!

رئیس جمهور لهستان امروز در سخنانی روسیه هراسانه مدعی شد: اوکراین از ما در برابر امپراتوری مسکو محافظت می‌کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «آندژی دودا» (Andrzej Duda) رئیس جمهور لهستان امروز سه شنبه در سخنانی با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: اوکراین از ما در برابر امپراتوری روسیه محافظت می کند! رئیس جمهور لهستان در این ارتباط ادامه داد: ما نمی خواهیم امپراتوری روسیه را نزدیک مرزهایمان ببینیم.

آموزش سربازان اوکراینی در لهستان برای کار با تانک ها موجب صلح در اروپا است! امروز، این همسایگان اوکراینی ما هستند که از ما محافظت می کنند. در همین ارتباط، «آندژی دودا» چندی پیش در سخنانی گفته بود که اگر ظرف چند هفته آتی برای اوکراین تسلیحات غربی فراهم نشود، احتمالا روسیه پیروز جنگ خواهد بود. دودا در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد او روس‌ ها می‌ توانند در اوکراین پیروز شوند، گفت: بله؛ اگر اوکراین بلافاصله کمک‌ های موردنیازش را دریافت نکند، آنها (روس‌ ها) می‌ توانند پیروز شوند.

مقامات کی‌ یف زیرساخت نظامی مدرنی ندارند. اگر طی هفته‌ های آتی برای اوکراین تجهیزات نظامی ارسال نکنیم، (ولادیمیر) پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌ تواند پیروز شود. او قادر به پیروزی است و نمی‌ دانیم تا کجا پیش خواهد رفت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بی‌ توجه از کنار اظهارات دودا عبور نکرد و در کانال تلگرامی خود نوشت که حتی اگر سلاح‌ های غربی در سریع‌ ترین زمان ممکن هم به اوکراین ارسال شود، آنها قادر به پیروزی در جنگ نخواهند بود. زاخارووا تاکید کرد: دولت کی‌ یف و حامیان خارجی‌ اش «محکوم به شکست» هستند. تحویل سلاح هم به شما کمک نخواهد کرد.

آنها تنها شرایط را وخیم‌ تر می‌کنند. اظهار ندامت بابت کارهایی که کرده‌ اند، تنها راه نجات غرب است. وال استریت ژورنال، اوایل هفته جاری در گزارشی نوشت که اعضای ناتو که در ژانویه متعهد شده بودند برای اوکراین تانک‌ ارسال کنند، به یک‌باره دچار «تردید» شده‌اند و ظاهرا دلیل‌شان هم نداشتن تانک کافی برای تجهیز ارتش خودشان بوده است! لهستان که از ابتدای جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) همواره یکی از حامیان کی‌یف بوده، متعهد شد تا ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد نسل ۲ و ۶۰ دستگاه تانک اصلاح‌شده T-۷۲ دوران شوروی را برای کی‌یف ارسال کند..

.


بازنشر از : مهر

آندژی دودا

لهستان

روسیه

اوکراین