مهران محمدی امین

مجارستان اتحادیه اروپا بوداپست وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که کشورش رفتارهای مداخله جویانه دیپلمات های دیگر کشو

1401\06\07 21:49:05


مجارستان به سفرای کشورهای اروپایی هشدار داد

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که کشورش رفتارهای مداخله جویانه دیپلمات های دیگر کشورها را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه مجارستان نسبت به رویکرد مداخله جویانه سفرای کشورهای اروپایی حاضر در این کشور هشدار داد.

« پیتر سیارتو» امروز دوشنبه اعلام کرد که مجارستان به طور مستقل تصمیم خواهد گرفت که چه سیاست هایی را دنبال خواهد کرد و سفرای کشورهای خارجی باید به جای ایراد سخنرانی در بوداپست، به وظایف خود عمل کنند. وزیر خارجه مجارستان در دیدار با دیپلمات‌های مجارستانی تاکید کرد: ما نایب السلطنه به کشورهای دیگر نمی‌فرستیم، بلکه سفرای خود را می‌فرستیم و سفرا را می‌پذیریم، نه نائب السلطنه. سیارتو در ادامه افزود: اگر نماینده کشوری تصمیم بگیرد که می تواند زندگی متفاوت یا بهتری را به ما بیاموزد، در آینده چنین رویکردی را تحمل نخواهیم کرد.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد: ما خود می توانیم تعیین کنیم که چگونه باید در مجارستان زندگی کنیم. رای دهندگان مجارستانی در این باره به طور منظم در انتخابات تصمیم می گیرند. سیارتو همچنین به دیپلمات های خارجی مستقر در بوداپست یادآور شدکه مجارستان سیاست خارجی خود را بر مبنای احترام متقابل بنا کرده و به این کار ادامه خواهد داد.

این بدان معناست که این کشور به عنوان نمایندگان یک دولت با سابقه هزار ساله رفتار کرده و به شرکای خود احترام می‌گذارد و همین احترام را نیز در مقابل انتظار دارد.. .


بازنشر از : مهر

مجارستان

اتحادیه اروپا

بوداپست