مهران محمدی امین

عبدالله دوم یائیر لاپید اردن رژیم صهیونیستی یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی

1401\06\30 13:35:32


محتوای دیدار لاپید و عبدالله دوم در نیویورک چه بود؟

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با عبدالله دوم شاه اردن در نیویورک از وی خواسته است که به تشکیلات خودگردان در راستای آرام سازی وضعیت کرانه باختری در آستانه اعیاد یهودی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با عبدالله دوم شاه اردن دیدار و گفتگو کرد.

بنابر اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی دو طرف در این دیدار بر لزوم تقویت روابط اقتصادی و تقویت ارتباطات میان جوامع مدنی تاکید کرده اند. براین اساس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار ازعبدالله دوم شاه اردن، خواسته است که به تشکیلات خودگردان در راستای آرام سازی وضعیت کرانه باختری در آستانه اعیاد یهودی کمک کند. لاپید همچنین در این دیدار تاکید کرده که رژیم صهیونیستی در برابر اقدامات فلسطینی ها در کرانه باختری دست بسته باقی نخواهد ماند و واکنش مناسب را نشان می دهد.

گفتنی است پیش از این منابع صهیونیستی اعلام کرده بودند که دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در حال تنظیم برنامه های یائیر لاپید در نیویورک با هدف دیدار وی با عبدالله دوم شاه اردن است. براین اساس، اصلی ترین خواسته لاپید از رهاورد این دیدار، تلاش برای مهار وضعیت کرانه باختری عنوان شده که در روزهای اخیر کنترل آن از دست صهیونیست ها خارج شده است.. .


بازنشر از : مهر

عبدالله دوم

یائیر لاپید

اردن

رژیم صهیونیستی