مهران محمدی امین

ناتو سوئد ترکیه وزیر خارجه سوئد می گوید دولت این کشور در وضعیت دشواری برای مذاکره با ترکیه قرار دارد.

1401\06\07 18:58:14


مذاکرات با ترکیه در مرحله دشواری قرار دارد

وزیر خارجه سوئد می گوید دولت این کشور در وضعیت دشواری برای مذاکره با ترکیه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه آرمن نیوز، وزیر خارجه سوئد از روند مذاکرات میان کشورش و ترکیه در خصوص پیوستن استکهلم به ائتلاف نظامی ناتو ابراز رضایت کرد.

«آن لینده» وزیر خارجه سوئد امروز دوشنبه اعلام کرد که پس از برافراشته شدن پرچم پ‌ک‌ک توسط نمایندگان حزب چپ، روند مذاکرات با ترکیه بر سر پیوستن این کشور به ناتو دشوارشده است. وزیر خارجه سوئد که کشورش برای عضویت در ناتو به در بسته مخالفت ترکیه برخورده است، دراین باره گفت که رسانه های ترکیه به طور مداوم این موضوع (برافراشته شدن پرچم پ‌ک‌ک توسط نمایندگان یکی از احزاب) و رویدادهای مشابه را تحت پوشش دارند. لینده در این باره افزود: برابر با قوانین سوئد، ما این را آزادی بیان می دانیم.

وزیر خارجه سوئد با این حال یادآور شد که تصور می کنیم که این یک وضعیت بسیار نامناسب برای دولت است. این مقام ارشد دولت سوئد در خصوص پیگیری روند مذاکرات با ترکیه، که با مشارکت فنلاند برنامه ریزی شده، گفت که قرار بود آخرین نشست هیئت های این کشورها در ۲۶ اوت در سوئد برگزار شود، اما بنا به دلایلی این مذاکرات به فنلاند منتقل شد. ترکیه موافقت خود با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را منوط به پذیرش شروط خود در زمینه مبارزه با تروریسم از سوی این دو کشور کرده است.

پارلمان ترکیه، برخلاف دیگر کشورهای عضو ناتو، هنوز پروتکل الحاقی سوئد و فنلاند را تصویب نکرده است.. .


بازنشر از : مهر

ناتو

سوئد

ترکیه