مهران محمدی امین

باشگاه خبرنگاران/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین قصد دارد در روز جمعه به نیروگاه اتمی زاپوروژیا حمله توپخانه‌ای انجام دهد و سپس روسیه را به ایجاد فاجعه در آن متهم کند. وز

1401\05\29 09:55:32


مسکو: اوکراین در حال برنامه‌ریزی برای تحریک هسته‌ای است

باشگاه خبرنگاران/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین قصد دارد در روز جمعه به نیروگاه اتمی زاپوروژیا حمله توپخانه‌ای انجام دهد و سپس روسیه را به ایجاد فاجعه در آن متهم کند. وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد اوکراین قصد دارد روز جمعه (امروز) به نیروگاه اتمی زاپوروژیا (Zaporozhye) که تحت کنترل  نیروهای روس قرار دارد، حمله توپخانه‌ای انجام دهد و سپس روسیه را به ایجاد فاجعه در این سایت متهم کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین قصد دارد در روز جمعه به نیروگاه اتمی زاپوروژیا حمله توپخانه‌ای انجام دهد و سپس روسیه را به ایجاد فاجعه در آن متهم کند.وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد اوکراین قصد دارد روز جمعه (امروز) به نیروگاه اتمی زاپوروژیا (Zaporozhye) که تحت کنترل  نیروهای روس قرار دارد، حمله توپخانه‌ای انجام دهد و سپس روسیه را به ایجاد فاجعه در این سایت متهم کند.به گزارش آرتی، این وزارتخانه اعلام کرد که حمله پیش‌بینی‌شده همزمان با سفر جاری «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به اوکراین است.«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی ارتش روسیه گفت که کی‌یف واحد‌هایی را مستقر کرده است که در واکنش به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی آموزش دیده‌اند و آن‌ها را از قبل برای گزارش نشت تشعشعات و نشان دادن اقدامی برای کاهش آن مستقر کرده است.این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه اعلام کرد ضرورت دارد که بازرسی فوری آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین انجام شود.نشست سه جانبه رئیس‌جمهور روکراین، رئیس‌جمهور ترکیه و دبیرکل سازمان ملل درباره صادرات غلات اوکراین و نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد.مقامات روسیه روز شنبه نیز اعلام کردند که نیرو‌های اوکراینی نیروگاه اتمی زاپوروژیا و شهر مجاور آنرهودار را گلوله باران می‌کنند.

پیش از این، یک مقام محلی اعلام کرده بود که حملات به تاسیسات می‌تواند منجر به تعطیلی رآکتور شود و اعلام کرد که این همان چیزی است که اوکراین در تلاش برای دستیابی به آن است.. .


بازنشر از : آخرین خبر