مهران محمدی امین

سوئد فنلاند ترکیه ترکیب هیئت ترکیه ای حاضر در نشست سه جانبه با سوئد و فنلاند با محوریت الحاق دو کشور مذکور به نات

1401\05\29 17:24:09


مقامات اطلاعاتی ترکیه در نشست با سوئد و فنلاند شرکت می کنند

ترکیب هیئت ترکیه ای حاضر در نشست سه جانبه با سوئد و فنلاند با محوریت الحاق دو کشور مذکور به ناتو، مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات اطلاعاتی ترکیه قرار است در نشست مشترک با کشورهای سوئد و فنلاند، که به دنبال پیوستن به ناتو هستند، حضور یابند.

خبرگزاری آناتولی، چاپ ترکیه، روز شنبه در گزارشی اعلام کرد نمایندگان اطلاعاتی ترکیه در نشست آتی با سوئد و فنلاند حضور خواهند داشت. به نوشته آناتولی این نشست قرار است در ۲۶ ماه اوت در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار شود. بر اساس گزارش آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و «صدات اونال» معاون وزیر امور خارجه ریاست هیئت ترک حاضر در این نشست را برعهده خواهند داشت.

به نوشته این خبرگزاری ترک، علاوه بر مقامات اطلاعاتی نمایندگانی از وزارتخانه‌های دادگستری، دفاع، امور خارجه و کشور نیز در جمع هیئت ترکیه در این نشست حضور خواهند داشت. نشست مذکور بر هدف بررسی الحاق دو کشور اسکاندیناوی سوئد و فنلاند به ناتو در چارچوب مکانیسم مشترک ایجاد شده و نیز بر اساس تفاهم نامه سه جانبه، که در اواخر ژوئن امضا شد، متمرکز خواهد بود. در اواسط ماه مه و سه ماه از آغاز بحران اوکراین، فنلاند و سوئد به بهانه تغییر وضعیت امنیتی در اروپا دهه‌ها بی طرفی خود را کنار گذاشته و درخواست عضویت خود در ناتو را ارائه کردند.

درخواست این دو کشور اروپایی به دلایل امنیتی از همان ابتدا به در بسته ترکیه خورد و نشست مذکور در همین راستا برگزار می‌شود.. .


بازنشر از : مهر

سوئد

فنلاند

ترکیه