مهران محمدی امین

سرگئی شویگو نازیسم جنگ اوکراین روسیه وزیر دفاع روسیه گفت که ایده ممنوعیت ورود شه

1401\05\29 15:45:14


ممانعت از ورود اتباع روسیه به اتحادیه اروپا مظهر نازیسم است

وزیر دفاع روسیه گفت که ایده ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا، یکی از مظاهر سیاست نازیسم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست عمومی نخستین کنگره بین‌المللی مبارزه با فاشیست در مسکو، ممانعت کشورهای اروپایی از ورود اتباع روسیه به این کشورها را مظهری آشکار از سیاست نازی و برخاسته از ایده روس‌هراسی خواند.

شویگو دراین‌باره گفت: امروز شاهد یکی دیگر از مظاهر آشکار سیاست نازیسم هستیم؛ مقامات عالی‌رتبه کشورهای اروپایی، ایده روس‌هراسانه ممانعت از ورود شهروندان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا را به شدت ترویج می‌دهند. شویگو در عین حال، تاکید کرد که تعدادی از کشورها به ویژه کشورهای حوزه دریای بالتیک، به طور مستقل، اصول اساسی نظم جهان و ارزیابی حقوقی و سیاسی محاکمه‌های نورنبرگ را نادیده گرفته و آن را مورد بازبینی قرار داده‌اند. وی تاکید کرد: بسیاری از ساکنان اوکراین، سیاست مقامات کی‌یِف که هدف آن احیا و توانبخشی نازیسم و نفرت‌پراکنی علیه هر چیز مرتبط با روسیه است را نپذیرفته‌اند.

از جمله ساکنان دونباس که رژیم حاکم که سودای نازیسم در سر دارد را تحسین نکردند و در نتیجه به مجازات‌های بی‌رحمانه محکوم شدند. اظهارات شویگو در حالی مطرح شده که به‌تازگی برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله جمهوری چک، استونی، لیتوانی، رومانی، لهستان و هلند صدور ویزای شِنگن را برای اتباع روسیه محدود کرده‌اند.. .


بازنشر از : مهر

سرگئی شویگو

نازیسم

جنگ اوکراین

روسیه