مهران محمدی امین

مقاومت اسلامی نجباء عراق اراضی اشغالی فلسطین نفت سخنگوی رسمی مقاومت ا

1401\11\25 20:06:04


نباید اجازه داد نفت عراق به اراضی اشغالی صادر شود

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجباء عراق تأکید کرد که نباید اجازه داد نفت عراق به رژیم صهیونیستی صادر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نجباء عراق، نصر الشمری سخنگوی نجباء در یک نشست خبری، در توضیح دلایل مخالفت گروه‌های مقاومت با احداث خط لوله بصره - عقبه اظهار داشت: عراق پایانه هایی برای انتقال نفت به ترکیه، حوزه خلیج فارس و سایر کشورها در اختیار دارد و لذا معتقدیم که هدف از اصرار بر احداث این خط لوله، رساندن انرژی ارزان به رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: همه می‌دانیم که مصر و اردن، نفت ما را می گیرند و زیر قیمت بازار به رژیم صهیونیستی می‌فروشند؛ معامله‌ای که مشابه آن از مسیر منطقه کردستان نیز جریان دارد. سود این تجارت برای کشتار فرزندان فلسطین، لبنان و سوریه استفاده می‌شود. وی با اشاره به اینکه دولت عراق هنوز نتوانسته توجیه قابل قبولی برای طرح یاد شده ارائه دهد، تأکید کرد: با توجه به سوء استفاده رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش، باید به‌دقت بررسی و معلوم شود که کارکرد خط لوله بصره – عقبه چیست و چه منفعتی برای کشور دارد.

سخنگوی نجباء در ادامه اظهاراتش، هرگونه توافق آتش بس میان گروه‌های مقاومت و اشغالگران آمریکایی را تکذیب کرد و افزود: چرا باید آتش‌بس اعلام کنیم، آیا آنها رویکرد خود را تغییر داده و اعلام کرده‌اند که از کشور ما خارج خواهند شد؟ ما این کار را نکرده‌ایم. الشمری با اعلام تداوم عملیات ضد اشغالگری تا خروج آخرین سرباز بیگانه، در پایان خاطر نشان کرد: ما در همین روزهای اخیر مواضع و پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار دادیم و از هر گروهی که به آنها حمله کند با افتخار پشتیبانی خواهیم کرد. حتی اگر کسی یک سنگ هم به سمت دشمن پرتاب کند، ما دست و پایش را می بوسیم..

.


بازنشر از : مهر

مقاومت اسلامی نجباء

عراق

اراضی اشغالی فلسطین

نفت