مهران محمدی امین

فارس/ نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی انتقاد خود از توافق ترسیم مرزهای دریایی بین بیروت و تل‌آویو را تکرار کرده و آن را تسلیم‌شدن در برابر حزب‌الله لبنان و دلیلی

1401\07\22 09:51:29


نتانیاهو: درگیری‌های قدس به خاطر تسلیم‌شدن در برابر حزب‌الله است

فارس/ نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی انتقاد خود از توافق ترسیم مرزهای دریایی بین بیروت و تل‌آویو را تکرار کرده و آن را تسلیم‌شدن در برابر حزب‌الله لبنان و دلیلی بر ایجاد درگیری‌ از سوی فلسطینیان در قدس عنوان کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه مخالفت‌ها و انتقاداتش با توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، عملکرد کابینه «یائیر لاپید» نخست‌وزیر فعلی تل‌آویو را ضعیف ارزیابی کرده و آن را «تسلیم شدن به حزب‌الله در لبنان» خواند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی انتقاد خود از توافق ترسیم مرزهای دریایی بین بیروت و تل‌آویو را تکرار کرده و آن را تسلیم‌شدن در برابر حزب‌الله لبنان و دلیلی بر ایجاد درگیری‌ از سوی فلسطینیان در قدس عنوان کرد.«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه مخالفت‌ها و انتقاداتش با توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، عملکرد کابینه «یائیر لاپید» نخست‌وزیر فعلی تل‌آویو را ضعیف ارزیابی کرده و آن را «تسلیم شدن به حزب‌الله در لبنان» خواند.طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، با توجه به توافق مرزی دریایی بین تل‌آویو و بیروت از یک سو و تشدید درگیری‌های خشونت‌آمیز در شرق قدس از سوی دیگر، نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون روز گذشته (پنجشنبه/۱۳اکتبر) با انتشار بیانیه‌ای در رسانه‌ها شدیداً لاپید را موردحمله قرار داده و خطاب به وی گفت «وقتی در لبنان تسلیم نصرالله شوید، در قدس هم شورش‌هایی به پا می‌شود».نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه این بیانیه خود از نیروها و نظامیان رژیم صهیونیستی که در میدان درگیری با فلسطینیان حضور دارند، تقدیر کرده و باری دیگر بر حمایت کاملش از نظامی‌گری آنان تاکید کرد.نتانیاهو افزود: «این‌ درگیری‌ها چیزهایی هستند که ما نمی‌توانیم از عهده آن‌ها برآییم.

یک دلیل ساده برای همه این‌ها وجود دارد؛ وقتی شما تسلیم تروریسم می‌شوید، با آن مواجه خواهید شد. وقتی به تروریسم با ضعف و رضایت پاسخ داده شود، این پدیده فقط افزایش می‌یابد. وقتی در لبنان تسلیم نصرالله می‌شوید، در قدس (با فلسطینیان) درگیر می‌شوید».این در حالی است که روز گذشته مقامات لبنان و رژیم صهیونیستی از توافق رسمی درخصوص اختلافات دریایی خبر دادند.

لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از اعلام خبر موافقت کابینه‌اش با این توافق، بارها از توافق با لبنان حمایت کرده و مدعی شده بود که «این توافق به نفع اسرائیل است و امنیت آن را تقویت می‌کند».هم‌زمان با این توافق، درگیری‌های وسیعی بین فلسطینیان و نیروهای نظامی رژیم اشغالگر در شمال شرق قدس در حال انجام است و ساکنان اردوگاه «الشعفاط» با اعتصاب عمومی و اعلام مخالفت‌های خود با یورش صهیونیست‌ها موجب پیچیدگی شرایط برای تل‌آویو شده‌اند.. .


بازنشر از : آخرین خبر