مهران محمدی امین

نتانیاهو یائیر لاپید سید حسن نصرالله حزب الله لبنان نخست وزیر اسبق رژیم

1401\06\30 13:35:32


نتانیاهو: لاپید تسلیم تهدیدات نصرالله شد و از «کاریش» دست کشید

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» را به تسلیم شدن در مقابل سید حسن نصرالله و کوتاه آمدن از میدان گازی «کاریش» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب «لیکود» و نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» نخست وزیر کنونی این رژیم را به تسلیم شدن در مقابل حزب الله و سید حسن نصرالله دبیرکل آن و همچنین کوتاه آمدن از گاز اسرائیل به نفع لبنان متهم کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در ویدئویی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: لاپید در برابر تهدیدات نصرالله کاملاً عقب نشینی کرده است. وی ادامه داد: نصرالله، لاپید را تهدید کرد که اگر میدان کاریش را قبل از امضای قرارداد گازی با لبنان عملیاتی کنیم، به اسرائیل حمله خواهد کرد. لاپید هم وحشت کرد و استخراج گاز از کاریش را به تعویق انداخت.

حالا او می‌خواهد بدون هیچ نظارت و بازرسی از طرف ما، یک میدان گازی به ارزش میلیاردها دلار به لبنان بدهد که به حزب الله برای در اختیار گرفتن هزاران موشک و راکتی که به سمت شهرهای اسرائیل هدایت خواهد شد، کمک خواهد کرد. نتانیاهو در پایان سخنان توئیتری خود خطاب به ساکنان سرزمین‌های اشغالی نوشت: با کمک شما، اول نوامبر حزب لیکود به رهبری من، کابینه ضعیف و خطرناک لاپید را با یک کابینه راستگرای پایدار برای چهار سال آینده جایگزین خواهد کرد. این ابراز نگرانی‌های نتانیاهو در حالی است که «عاموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی هم روز دوشنبه گفت: اسرائیل با رضایت دادن به ترسیم مرزها با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها، امتیازاتی به نفع لبنان داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز چند روز گذشته گزارش داده بودند که تل آویو به تهدیدات دبیرکل حزب الله گوش فرا داده و به بهانه‌های فنی از استخراج گاز منصرف شده است. قابل ذکر است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز اربعین، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت تا زمانی که لبنان به حقوق دریایی، نفتی و گازی خود دست نیابد، به هیچ کسی اجازه استخراج گاز در میدان کاریش داده نخواهد شود.. .


بازنشر از : مهر

نتانیاهو

یائیر لاپید

سید حسن نصرالله

حزب الله لبنان