مهران محمدی امین

روسیه نروژ سلاح هسته‌ای سرویس اطلاعاتی نروژ در گزارشی مدعی شد که روسیه در حال استقرار کشتی های جنگی هسته ای خود د

1401\11\25 20:05:38


نروژ: روسیه کشتی های هسته ای خود را در دریای بالتیک مستقر می کند

سرویس اطلاعاتی نروژ در گزارشی مدعی شد که روسیه در حال استقرار کشتی های جنگی هسته ای خود در دریای بالتیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، مقامات اطلاعاتی نروژ ادعاهایی را در خصوص استقرار کشتی های مجهز به تسلیحات هسته ای در دریای بالتیک مطرح کردند.

سرویس اطلاعاتی نروژ در گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شد، مدعی شد که روسیه برای اولین بار ظرف ۳۰ سال گذشته، استقرار کشتی های پیشرفته مجهز به تسلیحات هسته ای را در دریای بالتیک آغاز کرده است. در گزارش سرویس اطلاعاتی نروژ یادآور می شود که در دوران شوروی سابق این امر معمولی بوده که کشتی های جنگی روسیه با تسلیحات هسته ای در دریای حضور یابند، اما از زمان روی شکل گیری روسیه این اولین بار است که چنین موردی رخ می دهد. سرویس اطلاعاتی نروژ، کشتی ای هسته ای روسیه را با توجه به شرایط فعلی در اوکراین، تهدیدی جدی برای ناتو می داند.

در این گزارش تاکید می شود تنش های رو به تزاید روسیه و غرب بدان معناست که روسیه به عنوان بزرگترین تهدید هسته ای آمریکا و غرب و نیز نروژ همچنان پابرجاست. این ادعاها در حالی مطرح می شود که کشورهای غربی از یک سال گذشته به این سو، به بهانه جنگ در اوکراین سیل انواع تسلیحات نظامی را راهی این کشور کرده اند و همچنان بر این رویکرد اصرار دارند.. .


بازنشر از : مهر

روسیه

نروژ

سلاح هسته‌ای