مهران محمدی امین

عراق برهم صالح مصطفی الکاظمی امروز کاخ السلام بغداد میزبان رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و رئیس شورای عالی

1401\06\07 18:58:05


نشست روسای قوای چهارگانه عراق

امروز کاخ السلام بغداد میزبان رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و رئیس شورای عالی قضایی عراق بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، امروز کاخ السلام بغداد میزبان برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق بود.

بنابر آنچه در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده، حاضران در این نشست تاکید کردند که حفظ امنیت و ثبات و روند دموکراتیک و قانونی در عراق، مسئولیت و وظیفه همه عراقی ها و همچنین مسئولیت نهادهای حکومت و نیروهای سیاسی ملی است. آنان تاکید کردند که گفتگوی سازنده، راه درست پایان همه اختلافات کنونی در راستای حفظ مقدرات کشور است. حاضران در این نشست مجددا از فراخوان نخست وزیر برای برگزاری دور جدید گفتگوی ملی در هفته جاری برای بررسی افکار و طرح های مرتبط با بحران کنونی حمایت و از جریان صدر برای حضور در این نشست دعوت کردند.

صالح، الکاظمی، الحلبوسی و زیدان از طرح های اصلاحات در همه سطوح و توسعه فعالیت نهادهای مختلف و مبارزه با فساد تقدیر و بر لزوم استمرار گفت وگوی ملی برای بررسی مسائلی که آرمان های ملت را به واقعیت تبدیل خواهد کرد، تاکید کردند. حاضران از نیروهای ملی خواستند در شرایط کنونی کشور مسئولیت خود را از جمله آرامش در همه سطوح و توقف تنش سیاسی برعهده بگیرند که این امر به بررسی مثمر ثمر راه حل های کنونی و وضعیت سیاسی و بهبود روابط بین نیروهای سیاسی مختلف براساس منافع عالی ملی و اقتضای اصلاحات در سطوح متعدد منجر می شود. حاضران همچنین خواستار توقف فوری تنش رسانه ای شدند که بر منافع کشور تاثیر منفی می گذارد و نگرانی در بین مردم ایجاد می کند..

.


بازنشر از : مهر

عراق

برهم صالح

مصطفی الکاظمی