مهران محمدی امین

فارس/ وزارت دفاع هلند اعلام کرد که یکی از سه نظامی زخمی این کشور طی درگیری اخیر در شهر «ایندیاناپولیس» آمریکا، به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. به دنبال خبرساز ش

1401\06\07 14:31:12


نظامی هلندی در آمریکا کشته شد

فارس/ وزارت دفاع هلند اعلام کرد که یکی از سه نظامی زخمی این کشور طی درگیری اخیر در شهر «ایندیاناپولیس» آمریکا، به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. به دنبال خبرساز شدن حمله به نظامیان هلندی در شهر ایندیاناپولیس ایالت ایندیانا، مقامات هلند از کشته شدن یکی از نیروهای این کشور خبر داد.

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که یکی از سه نظامی زخمی این کشور طی درگیری اخیر در شهر «ایندیاناپولیس» آمریکا، به دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد.به دنبال خبرساز شدن حمله به نظامیان هلندی در شهر ایندیاناپولیس ایالت ایندیانا، مقامات هلند از کشته شدن یکی از نیروهای این کشور خبر داد.بنا بر گزارش «ای بی سی نیوز»، وزارت دفاع هلند اعلام کرد، یکی از سه نظامی هلندی که در جریان تیراندازی در نزدیکی یک هتل در مرکز شهر ایندیاناپولیس زخمی شدند، در نتیجه شدت جراحات جان باخت.مقامات هلند اعلام کردند این نظامی یکی از سه عضو نیروهای کماندو بود که بامداد روز شنبه در مرکز شهر ایندیاناپولیس هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود.وزارت دفاع هلند بدون اعلام هویت این نظامی کشته شده در آمریکا خبر داد، حال دو نظامی دیگر مجروح هلند بهتر شده و آنها هوشیار هستند.شامگاه روز شنبه (به وقت تهران) در خبرها آمده بود، پلیس  شهر ایندیاناپولیس طی درگیری با سه نظامی هلندی، آن‌ها با شلیک گلوله مجروح کردند.طبق گزارش منابع رسانه‌ای، قبل از عکس گرفتن جر و بحثی بین این سه نظامی هلندی و پلیس آمریکا صورت گرفت.پیشتر سخنگوی وزارت دفاع  هلند اعلام کرده بود که  عکسبرداری در ورودی تفرجگاه محل اقامت کماندوها انجام شد  و این حادثه در زمان فراغت اعضای ارتش رخ داده است.سه کماندو‌ی هلند به عنوان بخشی از برنامه مربیگری در ایندیاناپولیس اقامت داشتند.ارتش آمریکا و هلند روابط طولانی مدتی دارند.

در ژوئیه ۲۰۲۲، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا  با «کاجسا اولونگرن» همتای هلندی در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ملاقات کرد. در سال‌های اخیر، هلندی‌ها جنگنده‌های «اف-۳۵» و پهپادهایی را از ایالات متحده خریداری کرده‌اند.. .


بازنشر از : آخرین خبر