مهران محمدی امین

حزب الله لبنان سید حسن نصرالله مذاکرات ترسیم مرز لبنان و رژیم صهیونیستی میشل عون رئیس جمهور

1401\08\07 18:28:20


نقش حزب‌الله به‌ عنوان عامل بازدارنده در مذاکرات ترسیم مرزها مفید بود

میشل عون رئیس جمهور لبنان از نقش آفرینی حزب الله لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، تمجید به عمل آورد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان در گفتگو با رویترز از نقش‌آفرینی حزب الله لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، تمجید به عمل آورد.

وی در این باره تصریح کرد: نقش حزب الله به عنوان یک عامل بازدارنده در مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی مفید بود. میشل عون همچنین عملیات اکتشاف و استخراج گاز از میادین این کشور در دریای مدیترانه را آخرین فرصت برای بازسازی اقتصاد لبنان و خروج از بحران کنونی دانست. رئیس جمهور لبنان همچنین درباره تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید در این کشور بیان داشت: من از نیت‌های دیگران خبری ندارم، اما تشکیل دولت در شرایط کنونی محال به نظر می‌رسد.

گفتنی است پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۹۶ اختلافات درباره آن آغاز شده بود، در نهایت چندی پیش با توافق میان بیروت و تل آویو به پایان رسید. در این توافق طرف لبنانی به اکثر خواسته‌های خود در ترسیم مرزها و آب‌های سرزمینی اش دست یافته و حزب الله نیز از آن ابراز رضایت مندی کرده است.. .


بازنشر از : مهر

حزب الله لبنان

سید حسن نصرالله

مذاکرات ترسیم مرز لبنان و رژیم صهیونیستی