مهران محمدی امین

لبنان احمد قبلان رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا «احمد قبلان» ضمن هشدار دربار

1401\06\23 20:59:20


هشدار مفتی برجسته لبنانی درباره توطئه آمریکایی-صهیونیستی در منطقه

«احمد قبلان» ضمن هشدار درباره توطئه آمریکایی - صهیونیستی در منطقه گفت که دشمنان قصد دارند از طریق هسته‌های امنیتی و تروریستی به هدفی برسند که در طول محاصره نتوانستند آن را محقق کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ «احمد قبلان» مفتی برجسته لبنانی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به تحولات داخلی و منطقه‌ای کشورش اعلام کرد: همزمان با مشکلات ویرانگر اجتماعی، معیشتی و آموزشی به نیروهای سیاسی و دولتی می گویم: مردم در محاصره بلایای مالی و پولی، بازی دلار، مافیای بازارها و جنایات و پروژه‌های خرابکاری در کشور قرار دارند.

شیخ قبلان در ادامه بیانیه خود افزود: در اینجا به طور خاص، درباره یک طرح و توطئه منطقه‌ای آمریکایی - اسرائیلی هشدار می‌دهم که می‌خواهد از طریق هسته‌های امنیتی و تروریستی و ایجاد هرج و مرج خیابانی به چیزی برسد که در طول محاصره نتوانست به آن دست یابد. بنابراین تصویب بودجه مطابق با ضمانت‌های واقعی اجتماعی یک ضرورت فوری ملی است. همچنین آرام کردن اوضاع سیاسی، حمایت از پروژه امنیت اجتماعی دولت و جلوگیری از خلأ قانون اساسی یک نیاز اصلی ملی است.

وی تصریح کرد: مراقب بازیچه قرار دادن مردم و افکار عمومی باشید که در این صورت، فاجعه در انتظار ماست. قوه قضائیه موظف است بخشی از تلاش‌های امنیتی باشد، زیرا سرنوشت کشور در معرض خطر بزرگی قرار دارد. لازم است که پوشش و حمایت‌های سیاسی از روی همه باندهای فراقانونی برداشته شود، به ویژه در شرایطی که قدرت باندها در حال گسترش بوده و نزدیک است به قلمروهای کوچکی برای هرج و مرج، قتل و تروریسم تبدیل شوند و این صرف نظر از طرح‌های بین المللی و منطقه‌ای است که در کمین نشسته‌اند.

در پایان بیانیه این مفتی برجسته لبنانی تأکید شد: سقوط سریع ارزش لیره، آشفتگی در بازار دلار و سایر بازارها، ناتوانی دولت و دست‌های خارجی و رکود، سرعت انفجار اجتماعی را تسریع می‌کند و فشار اجتماعی ممکن است کشور را به سمت نقشه‌های تروریستی خطرناک سوق دهد. بنابراین حفاظت از نیروهای نظامی و امنیتی و رفع نیازهای عملی آنها به موازات حفظ نیازهای اساسی مردم یک ضرورت بزرگ ملی است. هشدارها درباره به بازی گرفتن مردم و کوچک شمردن فقر ویرانگر، جدی است چرا که این بار اوضاع با نمونه‌های قبلی تفاوت دارد..

.


بازنشر از : مهر

لبنان

احمد قبلان

رژیم صهیونیستی

ایالات متحده امریکا