مهران محمدی امین

مجلس نمایندگان آمریکا تایوان فرانسه فرانس 24 در ادامه اقدامات تحر

1401\06\16 15:18:22


هیئت قانونگذاران فرانسوی وارد تایوان شد

در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز غرب علیه چین، هیئتی متشکل از مقامات بلندپایه فرانسه وارد جزیره تایوان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، در ادامه اقدامات تنش‌زا پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، نخستین هیئت بلندپایه اروپایی متشکل از قانونگذاران و سناتورهای فرانسوی نیز وارد این جزیره شد.

وزارت خارجه تایوان، تأیید کرد که این هیئت فرانسوی از پنج قانونگذار به ریاست سناتور سیریل پلِوا، تشکیل شده و چهارمین سفر سیاستمداران فرانسوی به جزیره تایوان در یک سال اخیر محسوب می‌شود. به‌دنبال سفر ماه گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، کشور چین رزمایش نظامی گسترده‌ای را در حریم هوایی و آب‌های اطراف این جزیره برگزار کرد؛ رزمایشی بزرگ که از اوایل دهه ۹۰ میلادی، بی‌سابقه بود. پلوسی نخستین سیاستمدار بلندپایه آمریکایی بود که در ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر کرده و به‌دنبال حضور وی در این جزیره، چندین هیئت آمریکایی دیگر نیز در ماه آگوست وارد این منطقه شدند.

سفر قانونگذاران آمریکایی و اروپایی به تایوان در حالی افزایش پیدا کرده است که پکن همواره نسبت به چنین اقداماتی هشدار داده و آن را نقض سیاست «چین واحد» قلمداد می‌کند. دولت چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و سفرهایی از این دست را برای منطقه شرق آسیا بی‌ثبات‌کننده می‌داند.. .


بازنشر از : مهر

مجلس نمایندگان آمریکا

تایوان

فرانسه

فرانس 24