مهران محمدی امین

دیمیتری مدودف جوزف بورل حمله اتمی اوکراین معاون شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور ساب

1401\07\22 15:20:44


واکنش «مدودف» به تهدید روسیه از سوی «جوزف بورل»

معاون شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور سابق روسیه به تهدید کشورش از سوی «جوزف بورل» پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی و رئیس جمهور سابق روسیه در سخنانی اعلام کرد که سخنان اخیر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ناشی از «پارانویا» (اضطراب یا ترس ناشی از توهمِ سوء رفتار دیگران نسبت به خود) به شمار می آید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور سابق روسیه در این خصوص گفت که سخنان «بورل» نشان می دهد که کشورهای غربی آمادگی ارائه حمایت همه جانبه از اوکراین را نداشته، جهان را تا آستانه یک آخرالزمان اتمی پیش می برند. وی در ادامه اضافه کرد که ادعاهای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص احتمال استفاده مسکو از حمله هسته ای به اوکراین، چیزی جز «پارانویا» نیست. معاون شورای امنیت ملی روسیه با رد تهدید هشدارآمیز جوزف بورل درباره نابودی ارتش مسکو اضافه کرد: بیایید پارانویای حمله اتمی روسیه را به وجدان او بسپاریم.

این مقام روسیه افزود: به هر تقدیر، اخیراً نوشتم که کشورهای غربی به اوکراین و رژیم آن اهمیتی نمی دهند و نمی خواهند به آنها پشتیبانی همه جانبه ارائه دهند. علاوه بر این، غوغاگران خارج از کشور و اروپا قطعاً در یک آخر الزمان اتمی برای آنها نمی میرند. به همین دلیل است که پاسخ آنها دقیق و متعادل خواهد بود و این معنای دوم سخنان بورل است.

گفتنی است که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه پیشتر ادعا کرده بود که حمله اتمی روسیه به اوکراین با پاسخ قدرتمند از سوی غرب مواجه و ارتش مسکو نابود خواهد شد!. .


بازنشر از : مهر

دیمیتری مدودف

جوزف بورل

حمله اتمی

اوکراین