مهران محمدی امین

فارس/ دبیرکل سازمان ملل متحد به نتایج همه‌پرسی الحاق بخشی از اوکراین به روسیه واکنش نشان داد. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، گوترش در جمع خبرنگاران گفت:‌ &laqu

1401\07\07 23:59:36


واکنش دبیرکل سازمان ملل به همه‌پرسی الحاق بخشی از اوکراین به روسیه

فارس/ دبیرکل سازمان ملل متحد به نتایج همه‌پرسی الحاق بخشی از اوکراین به روسیه واکنش نشان داد. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، گوترش در جمع خبرنگاران گفت:‌ «هر گونه تصمیم برای پیشبرد روند الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا در اوکراین، ارزش حقوقی ندارد و مستحق محکومیت است».

دبیرکل سازمان ملل متحد به نتایج همه‌پرسی الحاق بخشی از اوکراین به روسیه واکنش نشان داد.به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، گوترش در جمع خبرنگاران گفت:‌ «هر گونه تصمیم برای پیشبرد روند الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا در اوکراین، ارزش حقوقی ندارد و مستحق محکومیت است».دبیرکل سازمان ملل افزود:‌ «این اقدام با هر چیزی که جامعه بین‌الملل به آن پایبند است، مغایرت دارد.

این اقدام جایی در جهان مدرن ندارد و نباید مورد پذیرش قرار گیرد».گوترش افزود، هر گونه الحاق سرزمین از کشوری دیگر که ناشی از تهدید یا استفاده از زور باشد، نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) زمان امضای سند الحاق مناطق شرق اوکراین بعد از برگزاری همه‌پرسی جدایی را اعلام کرد.پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «فردا، جمعه میزبان مراسم امضای توافقنامه ورود سرزمین‌های جدید به روسیه خواهیم بود. رئیس جمهور پوتین فردا در مسکو با سران مناطق آزاد شده دیدار خواهد کرد».همزمان با این تحولات، بامداد امروز بود که رسانه‌های روسی با انتشار نتایج همه‌پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا، اعلام کردند که در تمام این مناطق بیش از ۹۵ درصد مردم خواستار الحاق به روسیه و جدایی از اوکراین هستند.همین امر موجب شد که برخی از سران ارشد اروپایی در اظهاراتی که حاکی از عصبانیت آنها از تمایل ساکنان شرق اوکراین برای الحاق به روسیه است، نتایج همه‌پرسی در مناطق دونباس را رد کنند.پیش از این روسیه شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرده که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده است.. .


بازنشر از : آخرین خبر