مهران محمدی امین

محمد شیاع السودانی عراق جنین هنیس پلاسخارت نماینده سازمان ملل در امور عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به مامو

1401\07\22 18:54:16


واکنش پلاسخارت به مکلف شدن السودانی برای تشکیل کابینه در عراق

نماینده سازمان ملل در امور عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به مامور شدن السودانی برای تشکیل کابینه عراق واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق در پیامی به محمد شیاع السودانی، انتخاب او به عنوان نخست وزیر جدید عراق را تبریک گفت.

وی گفت: به نمایندگی از هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق، خالصانه انتخاب شما به عنوان نخست وزیر جمهوری عراق را تبریک می گویم.امیدواریم و انتظار داریم تشکیل دولت، شرایط را برای برنامه دولت فراهم کند که مسائل فوری و مشکلات عراق را حل کند و به نیازهای ملت عراق پاسخ دهد. وی برای السودانی در ماموریت جدیدش آرزوی توفیق و نسبت به همکاری با او ابراز امیدواری کرد. از سوی دیگر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر حمایت اقلیم از تشکیل دولتی فراگیر که برای تحقق منافع همه عراقی ها تلاش می کند، تاکید کرد.

بارزانی در توئیتی گفت: امروز انتخاب محمد شیاع السودانی، به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق را تبریک گفتیم. وی افزود: حمایت کامل خود از تشکیل دولتی فراگیر که برای تحقق منافع همه عراقی ها و تقویت اعتماد حقیقی بین اربیل و بغداد تلاش می کند، را اعلام می کنیم. وظیفه این دولت است که از حقوق همه طیف ها دفاع کند و ماموریت خود را با شراکت حقیقی انجام دهد و اعتماد مردم که به فردایی بهتر امید دارند را احیا کند..

.


بازنشر از : مهر

محمد شیاع السودانی

عراق

جنین هنیس پلاسخارت