مهران محمدی امین

ایلنا/ سخنگوی کرملین به اظهارات دبیر کل ناتو درباره لزوم افزایش حضور ائتلاف در قطب شمال واکنش نشان داد. به گزارش نووستی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت

1401\06\07 20:24:38


واکنش کرملین به اظهارات دبیر کل ناتو درباره حضور در قطب شمال

ایلنا/ سخنگوی کرملین به اظهارات دبیر کل ناتو درباره لزوم افزایش حضور ائتلاف در قطب شمال واکنش نشان داد. به گزارش نووستی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو به اظهارات «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو درباره لزوم افزایش حضور این ائتلاف نظامی در قطب شمال نگاه منفی دارد، چرا که این منطقه برای فعالیت‌های مختلف اقتصادی روسیه است.

سخنگوی کرملین به اظهارات دبیر کل ناتو درباره لزوم افزایش حضور ائتلاف در قطب شمال واکنش نشان داد.به گزارش نووستی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو به اظهارات «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو درباره لزوم افزایش حضور این ائتلاف نظامی در قطب شمال نگاه منفی دارد، چرا که این منطقه برای فعالیت‌های مختلف اقتصادی روسیه است.پسکوف در این باره گفت: «ما اظهارات دبیرکل ناتو را منفی می‌بینیم.

قطب شمال حوزه فعالیت اقتصادی و تولیدی روسیه است و این فعالیت‌ها امنیت روسیه راتضمین می‌کند. همکاری با سایر کشورها به ویژه با چین فقط با هدف توسعه بیشتر این منطقه صورت می‌گیرد و هیچ کشور یا گروه دیگری را تهدید نمی‌کند».وی تاکید کرد: «کرملین چنین اظهاراتی را نشانه تلاش ناتو برای مقابله با منافع روسیه در قطب شمال می‌داند و مسکو منافع خود را در سطح لازم و قابل اطمینان تضمین خواهد کرد».. .


بازنشر از : آخرین خبر