مهران محمدی امین

مغرب اتحادیه اروپا صحرای غربی جوزف بورل منابع دیپلماتیک در م

1401\06\07 13:08:06


وزیرخارجه مغرب نشست با «جوزف بورل» را لغو کرد

منابع دیپلماتیک در مغرب اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور دیدار با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در اعتراض به سخنان وی درباره صحرای غربی لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، منابع دیپلماتیک در مغرب اعلام کردند که وزیرخارجه این کشور دیدار با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در اعتراض به سخنان وی درباره صحرای غربی (جبهه پولیساریو) ملغی کرده است.

این منابع با اشاره به اینکه دیدار دو طرف قرار بود ماه آینده در مغرب برگزار شود، افزودند: وزیرخارجه مغرب بدون اعلام دلیل خاصی دیدار با جوزف بورل را ملغی کرده و عنوان نموده که سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رباط در شرایط کنونی، مناسب نخواهد بود. منابع دیپلماتیک در مغرب اعلام کرده اند با وجود اینکه وزیرخارجه مغرب دلیل لغو این دیدار را اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود که این تصمیم در پی سخنان اخیر بورل درباره موضوع صحرای غربی اتخاذ شده است. جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گذشته در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی اعلام کرده بود که در راستای حل بحران صحرای غربی باید با مردم این منطقه رایزنی صورت گیرد، اظهاراتی که خشم مقامات مغرب را در پی داشته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تغییر موضع اسپانیا در قبال موضوع صحرای غربی، تاکید کرد: موضع اتحادیه اروپا نیز همان موضع اسپانیا است و ما بر حق تعیین سرنوشت مردم صحرای غربی در قبال آینده خودشان تاکید داریم.. .


بازنشر از : مهر

مغرب

اتحادیه اروپا

صحرای غربی

جوزف بورل