مهران محمدی امین

خبرگزاری مهر دیوید کامرون راشاتودی حزب محافظه کار وزیر دارایی انگلیس د

1401\07\13 22:17:05


وزیر دارایی انگلیس طرح اقتصادی فاجعه‌بارش را به گردن ملکه انداخت

وزیر دارایی انگلیس در اظهارنظری عجیب، «فشار زیاد» پس از مرگ ملکه الیزابت دوم را دلیل اشتباهات رخ‌داده در بسته اقتصادی پیشنهادی خود دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی جدید انگلیس در توضیح اقدامات و اشتباهات محاسباتی خود، تاکید کرد که برای قضاوت «بودجه کوچک» پیشنهادی وی، باید آن را در «فضای» مرگ و مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت، بررسی کرد.

کوارتنگ درباره این مساله گفت: کشور ما عزادار بود و سپس، عملاً چهار روز بعد از مراسم خاکسپاری (ملکه)، ما یک «بودجه کوچک» ارائه دادیم. فضا به شدت پرفشار بود و همانطور که دیوید کامرون، نخست وزیر اسبق می‌گفت، می‌توانستیم شرایط را کمی بهتر مهیا کنیم. وی در ادامه، نگرانی‌ها درباره پیشنهادات «بودجه کوچک» خود را کم‌اهمیت عنوان و ادعاها درباره «افراطی» بودن این پیشنهادات را رد کرد و در عوض، کاهش ۴۵ میلیارد پوندی بودجه مالیاتی خود را «جسورانه» خواند.

اظهارات کوارتنگ پس از آن مطرح شده که حزب محافظه‌کار، دولت انگلیس را بابت تدابیر اقتصادی پیشنهادی، به شدت مورد انتقاد قرار داده است. کوارتنگ پس از ارائه پیشنهاد کاهش ۴۵ درصدی مالیات برای کسب و کارهای پردرآمد، روز دوشنبه مجبور شد تا پیشنهاد خود را پس بگیرد. بسته پیشنهادی کوارتنگ در اواخر سپتامبر معرفی شد.

تبلیغات
مشاوره خدمات مالیاتی
مشاوره خدمات مالیاتی

گروه مشاوره و توسعه مدیریت تیارا ارائه خدمات مالیاتی تنظیم و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده - تنظیم و ارسال معاملات فصلی- تنظیم اسناد مربوط به دفاتر کانونی- تحریر دفاتر قانونی- تنظیم اظهارنامه مالیاتی (سالانه)- شرکت در جلسات رسیدگی مالیاتی- تنظیم لوایح دفاعیه جهت اعتراض به برگ تشخیص های مالیاتی - صادره و شرکت در هیات های حل اختلاف به کسب و کارها

این بسته شامل تعدادی طرح‌های جنجالی در حوزه خدمات رفاهی و همچنین کاهش مالیات و البته برنامه‌های گیج‌کننده بودجه‌ای بود که با استقبال اندک حزب محافظه‌کار و البته مردم مواجه و در نهایت به کاهش بی‌سابقه ارزش پوند منجر شد و بازارهای مالی را آشفته کرد. در بحبوحه کاهش ارزش پوند، اوراق دولت انگلیس با سرعتی بی‌سابقه سقوط و بانک مرکزی این کشور را مجبور کرد تا با برنامه خرید موقت اوراق به ارزش ۶۵ میلیارد پوند، در بازار مداخله کند. این در حالی است که حزب محافظه‌کار وارد بحران شده و حزب کارگر در نظرسنجی‌ها با اختلاف ۳۰ امتیازی پیش افتاده است.

کاخ باکینگهام هشتم سپتامبر ۲۰۲۲(۱۷ شهریور) در بیانیه‌ای مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلیس را در سن ۹۶ سالگی، اعلام کرد. با پایان سلطنت ۷۰ ساله الیزابت دوم، شاهزاده «چارلز» ۷۳ ساله، پسر ارشد ملکه انگلیس بلافاصله بعد از مرگ مادرش، به عنوان پادشاه انگلیس معرفی شد. مرگ ملکه الیزابت تنها چند روز پس از انتخاب لیز تراس به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس رخ داد و متعاقب آن، کوارتنگ به عنوان وزیر داریی این کشور منصوب شد /..

.


بازنشر از : مهر

خبرگزاری مهر

دیوید کامرون

راشاتودی

حزب محافظه کار