مهران محمدی امین

مهر/ وزیر دفاع روسیه می گوید موشک های مافوق صوت کنیژال این کشور قادر به رهگیری هر هدفی هستند. به گزارش  رویترز، وزیر دفاع روسیه جزئیاتی درباره بکارگیری موشک‌های مافوق صو

1401\05\30 17:40:34


وزیر دفاع روسیه: سه بار از موشک های مافوق صوت کنیژال در اوکراین استفاده کردیم

مهر/ وزیر دفاع روسیه می گوید موشک های مافوق صوت کنیژال این کشور قادر به رهگیری هر هدفی هستند. به گزارش  رویترز، وزیر دفاع روسیه جزئیاتی درباره بکارگیری موشک‌های مافوق صوت در نبرد میان مسکو و کی یف اعلام کرد.

وزیر دفاع روسیه می گوید موشک های مافوق صوت کنیژال این کشور قادر به رهگیری هر هدفی هستند.به گزارش  رویترز، وزیر دفاع روسیه جزئیاتی درباره بکارگیری موشک‌های مافوق صوت در نبرد میان مسکو و کی یف اعلام کرد.«سرگئی شویگو» امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد که روسیه در جریان درگیری نظامی با اوکراین از ماه فوریه تاکنون سه بار از موشک‌های مافوق صوت کینژال استفاده کرده است.رویترز درباره قابلیت‌های موشک‌های مذکور می‌نویسد که موشک‌های کنیژال بخشی از تسلیحات فوق پیشرفته ارتش روسیه است که در سال ۲۰۱۸ رسماً بکارگیری آن اعلام شد و به گفته مقامات نظامی روسیه قادر است هر نقطه‌ای در جهان را هدف قرار داده و سپر موشکی آمریکا را دور بزند.وزیر دفاع روسیه دریک برنامه تلویزیون دولتی اعلام کرد که موشک‌های کنیژال در هر سه مورد بکاررفته در اصابت به اهداف خود بسیار موفق و مؤثر عمل کردند.

شویگو موشک‌های کنیژال روس را غیرقابل مقایسه دانست وگفت سرنگونی آنها در هنگام پرواز تقریباً غیرممکن است.شویگو در این مصاحبه‌ای که از شبکه روسیا ۱ پخش می‌شد، گفت: ما سه بار از آنها در طول عملیات نظامی ویژه استفاده کردیم. و هر سه بار ویژگی‌های برجسته ای از خود نشان دادند.روسیه برای اولین بار حدود یک ماه پس از اعزام نیروهای خود به خاک اوکراین و در حمله به انبار بزرگ تسلیحات در منطقه غربی ایوانو-فرانکیفسک این کشور، از موشک‌های مافوق صوت کنیژال استفاده کرد.. .


بازنشر از : آخرین خبر