مهران محمدی امین

پرتغال اوکراین اتحادیه اروپا نخست وزیر پرتغال امروز تأکید کرد: اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اوکراین نیست.

1401\08\30 22:24:14


پرتغال: اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اوکراین نیست

نخست وزیر پرتغال امروز تأکید کرد: اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اوکراین نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال امروز دوشنبه در سخنانی گفت: اتحادیه اروپا تحت شرایط فعلی، از نظر نهادی و بودجه‌ای قادر به برآورده کردن انتظاراتی که ایجاد می‌کند، نیست.

نخست وزیر پرتغال در این خصوص ادامه داد: این شرایط مربوط به عضویت اعضای جدید از جمله اوکراین نیز است. موضوع اعطای عضویت به اوکراین اختلافاتی را بین سران اروپا ایجاد کرده است. اتحادیه اروپا با نامزدی اوکراین توقعات نادرستی را ایجاد می‌کند و این اتحادیه باید بر حمایت عملی از کی یف متمرکز شود.

«الیزابت بورن»، نخست وزیر فرانسه پیشتر در موضع گیری این کشور درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفت که ورود سریع اوکراین به اتحادیه اروپا به نفع اتحادیه اروپا و اوکراین نخواهد بود. این مقام فرانسوی گفته است: مسیر الحاق [به اتحادیه اروپا] طولانی و پر زحمت است. هیچ رویه شتاب دهی یا الزامات آسان‌تری وجود نخواهد داشت و شتاب در این مسیر نه به نفع اتحادیه اروپا و نه به نفع اوکراین است.

پیشتر پارلمان اروپا با ٦٣٧ رأی مثبت، ١٣ رأی مخالف و ٢۶ رأی ممتنع درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفته بود و پس از آن ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از اعضای اتحادیه اروپا خواسته بود تا با عضویت فوری کشورش در اتحادیه اروپا موافقت کنند. زلنسکی تاکید کرد: ما از اتحادیه اروپا خواستار آن هستیم که در مورد الحاق فوری اوکراین قدام کند. در فروردین ماه امسال نیز، اتحادیه اروپا وعده داده بود که روند عضویت اوکراین را سریع‌تر پیگیری کند.

این وعده اتحادیه اروپا به اوکراین همزمان با حمله به ایستگاه قطار در شرق این کشور صورت گرفت و «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا در سفر به کیف، پایتخت اوکراین، مدارکی را به رئیس جمهور اوکراین داد تا تصمیم اتحادیه اروپا در مورد عضویت اوکراین را اعلام کرده باشد.. .


بازنشر از : مهر

پرتغال

اوکراین

اتحادیه اروپا