مهران محمدی امین

ولادیمیر پوتین اجلاس روند آستانه اوکراین ناتو رئیس‌ جمهور روسیه امروز و در در کن

1401\07\22 22:44:38


پوتین: درگیری بین نیروهای ناتو و ارتش روسیه به فاجعه منجر می‌شود. نیازی به مذاکره با «بایدن» نیست

رئیس‌ جمهور روسیه امروز و در در کنفرانس خبری نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام کرد: درگیری بین نیروهای ناتو و ارتش روسیه به فاجعه منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز جمعه و درجریان شرکت در کنفرانس خبری نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان اعلام کرد: درگیری مستقیم بین نیروهای ناتو و ارتش روسیه بسیار خطرناک است و به فاجعه منجر می شود؛ لذا امیدواریم درایت کافی برای برنداشتن این گام را داشته باشند.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: هم اکنون نیازی به حملات گسترده در اوکراین نمی بینیم. کی یف می گوید که خواهان مذاکره است؛ اما اکنون موضع رسمی آنها جلوگیری از مذاکره با مسکو است. ما نمی‌خواهیم اوکراین را نابود کنیم؛ ما قصد تکرار حملات علیه کی یف را نداریم، اما مجموعه ای از اهداف را دنبال می کنیم.

ولادیمیر پوتین افزود: برنامه های وزارت دفاع شامل تخریب ۲۹ تأسیسات زیربنایی اوکراین بود. تا امروز ۲۲ مورد تخریب شده است. کار بر روی بقیه آنها ادامه خواهد داشت.

بمبی که پل کریمه را منفجر کرد، از مسیر دریا و بندر اودسا هدایت شده بود. سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) می گوید که به احتمال زیاد مواد منفجره برای پل کریمه، از طریق دریا ارسال شده است؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا از کشتی غلات استفاده شده است یا خیر. رئیس جمهور روسیه هشدار داد که اگر مشخص شود که این مسیر بشردوستانه برای حملات تروریستی استفاده می شود، این روند زیر سوال می رود؛ تاکنون چنین اطلاعاتی وجود ندارد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی اضافه کرد: مسکو تلاش هایی را برای ممنوعیت زبان روسی در اوکراین می بیند، اما روسیه نباید این گونه عمل کند. در موضوع بسیج نسبی، اکنون ۲۲۲ هزار نفر جذب شده اند و من فکر می کنم تا ۲ هفته دیگر این روند پایان می یابد. پوتین خاطر نشان کرد: نیازی به مذاکره با بایدن نمی‌بینم.

این مقام روسیه گفت: ما در حال توسعه خطوط لجستیکی جدید بین کشورهای آسیایی و تقویت مشارکت تجاری با این کشورها هستیم. روسیه اکنون بیشتر به همکاری با آسیای مرکزی علاقه مند است. … نورد استریم ۲ هم در آینده نزدیک دوباره راه‌اندازی می‌شود.

ما آماده مذاکره با هر عضو گروه ۲۰ هستیم. رئیس کرملین افزود: رئیس جمهور ترکیه نقش مهمی در حل و فصل شماری از مسائل ایفا کرده است؛ به عنوان مثال تبادل اسیران جنگی. او شخصاً در موضوع درگیر بود، ما از او به این دلیل سپاسگزاریم.

ولادیمیر پوتین افزود: مقامات آلمانی خودشان باید تعیین کنند که چه چیزی برای آنها مهمتر است: تضمین منافع ملی آنها یا انجام تعهدات ناتو. این انتخاب افرادی است که به طور قانونی در یک کشور خاص، در مورد آلمان، به قدرت رسیده اند. آنها باید خودشان تصمیم بگیرند که چه چیزی برای آنها مهمتر است: اجرای برخی از تعهدات متحدان آیا به نفع مردم و منافع ملی آنهاست؟ گفتنی است که پیش از این در خبرها آمده بود که صدراعظم سابق آلمان در افتتاحیه بنیاد هلموت کوهل صدراعظم فدرال (۱۹۹۶-۱۹۸۲) شرکت کرد.

مرکل در جریان سخنرانی خود به دستور کار سیاسی کنونی اشاره کرده و یادآور شد که قبلاً یک بار گفته بود که سخنان رهبر روسیه باید جدی گرفته شود و اکنون بار دیگر بر اهمیت این موضوع تاکید کرده است.. .


بازنشر از : مهر

ولادیمیر پوتین

اجلاس روند آستانه

اوکراین

ناتو