مهران محمدی امین

فارس/ رئیس جمهور روسیه گفت، کشورهایی که در تلاش برای تعیین سرنوشت و آینده خود هستند با فشارهای غرب موجه می‌شوند. رئیس جمهور روسیه در نشستی با سران اطلاعاتی کشورهای عضو سازمان

1401\07\07 21:07:59


پوتین: غرب به کشورهایی که می‌خواهند سرنوشت خود را تعیین کنند فشار می‌آورد

فارس/ رئیس جمهور روسیه گفت، کشورهایی که در تلاش برای تعیین سرنوشت و آینده خود هستند با فشارهای غرب موجه می‌شوند. رئیس جمهور روسیه در نشستی با سران اطلاعاتی کشورهای عضو سازمان «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» گفت:‌ «غربی‌ها همواره در حال ایجاد مشکلات و بحران‌ها هستند».

رئیس جمهور روسیه گفت، کشورهایی که در تلاش برای تعیین سرنوشت و آینده خود هستند با فشارهای غرب موجه می‌شوند.رئیس جمهور روسیه در نشستی با سران اطلاعاتی کشورهای عضو سازمان «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» گفت:‌ «غربی‌ها همواره در حال ایجاد مشکلات و بحران‌ها هستند».پوتین افزود: «غربی‌ها از هیچ حربه‌ای فروگذار نکرده و به کشورهایی که مسیر مستقلی را برای توسعه انتخاب می‌کنند فشار می‌آورند».او در ادامه گفت: «اگر کشوری بخواهد تلاش کند سرنوشت و آینده خود را تعیین کند، با فشار غربی‌ها مواجه می‌شود».رئیس جمهور روسیه هشدار داد: «غرب در تلاش است سناریوهایی برای ایجاد بی‌ثباتی در حوزه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ایجاد کند».پوتین گفت: «دشمنان و رقبای ما به دنبال دستیابی به اهداف خود از طریق ایجاد درگیری و جنگ در نقاط مختلف جهان هستند.

ما به دنبال افزایش همبستگی در میان کشورها هستیم».او با اشاره به ضرورت تشدید و تقویت تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو گفت: «دشمنان ما در پی ایجاد انقلاب‌هایی در کشورهای ما هستند».رئیس جمهور روسیه متذکر شد: «همچنان که شاهد فروپاشی جهان تک‌قطبی هستیم، کشورهایمان با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه می‌شوند. با این حال جهانی عادلانه‌تر در حال شکل‌گیری در مقابل چشمان ما است».پوتین هشدار داد: «تروریست‌هایی که در افغانستان مستقر هستند ممکن است نقشه‌های جنایت‌کارانه‌ای را در مرزهای کشورهای عضو این سازمان پیاده کنند».او همچنین گفت:‌ «جنگ کنونی با اوکراین یکی از عواقب فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است».علاوه بر روسیه، شماری از کشورهای شوروی سابق از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی اعضای سازمان کشورهای مستقل مشترک‌المنافع هستند.. .


بازنشر از : آخرین خبر