مهران محمدی امین

توئیتر راشاتودی ايلان ماسك ایلان ماسک کارآفرین مشهور و میل

1401\07\13 15:27:20


پیشنهاد دوباره «ماسک» برای خرید توییتر؛ سهام شرکت ۲۰درصد بالا رفت

کارآفرین مشهور و میلیاردر آمریکایی، پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود را برای خرید شبکه اجتماعی توئیتر دوباره مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت‌های بزرگ تسلا و اسپیس‌ایکس، ماه‌ها پس از به بن‌بست‌رسیدن مذاکرات قبلی برای خرید شرکت توئیتر که به شکایت این شرکت از وی منجر شد، دوباره پیشنهاد خود را برای خریداری این شرکت ارائه کرد.

ماسک با ارسال نامه‌ای به توئیتر، پیشنهاد خود را دوباره مطرح کرد و همچنین پرونده‌ای را در کمیسیون بورس و ارواق بهادار (SEC) تشکیل داد و تمایل خود برای خرید توئیتر را ابراز کرد و به مالکان این شرکت پیشنهاد کرد که به توافق اولیه در ماه آوریل (هر سهم ۵۴.۲۰ دلار) پایبند بمانند. هرچند توئیتر در پاسخ اعلام کرده که امیدوار است تا معامله با شروط اولیه نهایی شود، اما به تصمیم خود برای منصرف شدن یا نشدن از پرونده شکایت علیه ماسک، هیچ اشاره‌ای نکرده است. توئیتر در ماه جولای و پس از انصراف ماسک از پیشنهاد خرید این شرکت، از وی شکایت کرد.

ماسک در آن برهه بر سر تعداد حساب‌های کاربری جعلی موجود در توئیتر، با این شرکت به اختلاف نظر خورده بود. بر اساس پیامی از داخل شرکت توئیتر که به دست شبکه سی‌ان‌ان رسیده، سین اِدگت، مدیرکل بخش حقوقی توئیتر به کارمندان این شرکت گفته است که توافق طبق قرار قبلی انجام خواهد شد. اخبار پیشنهاد دوباره ماسک، بلافاصله سهام این شرکت را شب گذشته (سه‌شنبه) و در پایان بسته شدن نماد بورس، ۲۰ درصد افزایش داد.

ماسک پس از طرح دوباره پیشنهاد خود، در توییتی نوشت که خریداری توئیتر «صرفا تسریع‌کننده ایجاد ایکس» بوده و آن را «نرم‌افزار همه‌چیز» تشریح کرد. البته او هیچ توضیح دیگری نداد و کاربران درباره آنچه در ذهن دارد، در هاله‌ای از ابهام رها کرد.. .


بازنشر از : مهر

توئیتر

راشاتودی

ايلان ماسك

ایلان ماسک