مهران محمدی امین

کرملین ناتو جنگ اوکراین سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید ناتو با در پیش گرفتن رویکرد خصمانه در قبال روسیه روز به

1401\11\25 20:05:41


کرملین: ناتو بیش از پیش دشمنی خود با روسیه را ثابت کرده است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید ناتو با در پیش گرفتن رویکرد خصمانه در قبال روسیه روز به روز بر تنش ها در اوکراین می افزاید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از احتمال دیدار روسای جمهور این کشور و بلاروس خبر داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه دیدار میان «ولادیمیر پوتین» و «الکساندر لوکاشنکو» روسای جمهور روسیه و بلاروس را در آینده نزدیک رد نکرد. سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه احتمال دارد پوتین و لوکاشنکو روز جمعه با هم دیدار کنند، گفت که این احتمال وجود دارد. پسکوف تاکید کرد اطلاعات بیشتر در این باره را به اطلاع رسانه ها خواهد رساند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه رویکرد مداخله جویانه ناتو در جنگ اوکراین را هدف قرار داد و گفت که ناتو با روسیه خصومت دارد و هر روز بیش از پیش این خصومت را نشان می دهد. پسکوف همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور اشیا پرنده ناشناس در حریم هوایی کانادا، اعلام کرد اجازه دهید آمریکایی ها خود این موضوع را حل و فصل کنند. ساعاتی پیش دبیر کل ناتو مدعی شد: اوکراین در حال دفاع از خود است.

اوکراین حق دفاع از خود را دارد. و البته، ما این حق را داریم که به اوکراین کمک کنید تا این حق خود را حفظ کند. بنابراین ناتو و متحدان آن طرف درگیری با روسیه نیستند، اما ما از اوکراین در دفاع از خود پشتیبانی می کنیم.

استولتنبرگ در توجیه ارسال مداوم سلاح به اوکراین یادآور شد که نوع تسلیحات ارسال شده به اوکراین با پیشرفت جنگ تکامل یافته است.. .


بازنشر از : مهر

کرملین

ناتو

جنگ اوکراین