مهران محمدی امین

ایسنا/ معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در جریان سفر به سئول، از منطقه غیر نظامی‌شده میان دو کره بازدید کرد و به نظام و سیاست‌های نظامی پیونگ‌یان

1401\07\07 18:18:34


گاف‌های معاون بایدن در منطقه‌ غیرنظامی‌شده دو کره  

ایسنا/ معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در جریان سفر به سئول، از منطقه غیر نظامی‌شده میان دو کره بازدید کرد و به نظام و سیاست‌های نظامی پیونگ‌یانگ تاخت. هدف از سفر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به این منطقه غیرنظامی‌شده دو کره که حریم کره‌شمالی و کره‌جنوبی را تعیین می‌کند، تاکید بر تعهد ایالات متحده به سئول، در شرایطی عنوان شده است که آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ و شلیک موشک‌های بالستیک با جدیت ادامه دارد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در جریان سفر به سئول، از منطقه غیر نظامی‌شده میان دو کره بازدید کرد و به نظام و سیاست‌های نظامی پیونگ‌یانگ تاخت.هدف از سفر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به این منطقه غیرنظامی‌شده دو کره که حریم کره‌شمالی و کره‌جنوبی را تعیین می‌کند، تاکید بر تعهد ایالات متحده به سئول، در شرایطی عنوان شده است که آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ و شلیک موشک‌های بالستیک با جدیت ادامه دارد.هریس صبح امروز پس از ورود به سئول از طریق ژاپن، با یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در سئول ملاقات کرد و دو طرف آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی را محکوم کردند.در بیانیه کاخ سفید آمده است: آنها لفاظی تحریک‌آمیز هسته‌ای جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) و پرتاب‌ موشک‌های بالستیک را محکوم کردند.

آنها در مورد واکنش ما به تحریکات بالقوه آتی، از جمله از طریق همکاری سه‌جانبه با ژاپن رایزنی داشتند.همچنین کامالا هریس در جریان بازدید از منطقه غیرنظامی‌شده میان دو کره، گفت کره‌شمالی کشوری با یک "دیکتاتوری وحشیانه"، یک "برنامه‌ تسلیحاتی غیرقانونی" و "نقض‌های حقوق بشری وسیع" است.او در این منطقه جداکننده دو کره که به شدت تحت حفاظت است، گفت، این مرز به شدت مسلح یادآور تیره و تاری از "مسیرهای کاملا متفاوتی" است که دو طرف در پیش گرفته‌اند. هریس گفت: در کره‌شمالی، ما شاهد یک دیکتاتوری وحشیانه و بی‌رحم، نقض‌های حقوق بشری وسیع و یک برنامه تسلیحاتی غیرقانونی هستیم که صلح و ثبات را تهدید می‌کند.معاون بایدن افزود: ایالات متحده و جهان به دنبال یک شبه جزیره کره باثبات و مسالمت‌آمیز است که در آن، جمهوری دموکراتیک خلق کره دیگر یک تهدید نباشد.سفر کامالا هریس در شرایطی انجام شد که روز چهارشنبه کره‌شمالی دو موشک کوتاه‌برد به سمت ساحل شرقی‌اش پرتاب کرد که دومین مورد از روز یکشنبه به شمار می‌رود. همچنین این در حالیست که کره‌جنوبی و آمریکا در حال برگزاری مانورهای دریایی مشترک با حضور یک ناو هواپیمابر هستند.صحبت‌های معاون بایدن در مرز جداکننده دو کره، بدون گاف هم نبود.

هریس در قسمتی از اظهاراتش گفت که "ایالات متحده ائتلافی قدرتمند با جمهوری کره‌شمالی" دارد. او که منظورش بیان نام رسمی کره‌جنوبی بود که به اسم "جمهوری کره" شناخته می‌شود، ادامه داد: ‌این ائتلافی است که قدرتمند و بادوام است.نام رسمی کشور کره‌شمالی، جمهوری دموکراتیک خلق کره است.ادامه صحبت‌های هریس درباره حمایت آمریکا از دفاع کره‌جنوبی مقابل کره‌شمالی بود. او گفت: نمی‌توانم به اندازه کافی تاکید کنم که تعهد ایالات متحده به دفاع از جمهوری کره آهنین است و ما هر کاری که در توان خود داریم انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که این تعهد از هر نظر دارای معنی است..

.


بازنشر از : آخرین خبر