مهران محمدی امین

روسیه سوریه عراق دبیر شورای امنیت روسیه گفت گروه‌های تروریستی حاضر در برخی از مناطق سوریه و عراق که فعالیت آنها ض

1401\05\29 05:55:11


گروههای تروریستی درحال گسترش فعالیت خود درخارج سوریه و عراق هستند

دبیر شورای امنیت روسیه گفت گروه‌های تروریستی حاضر در برخی از مناطق سوریه و عراق که فعالیت آنها ضعیف شده است، در کشورهای دیگر شروع به فعالیت کرده اند.

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: در حالی که فعالیت گروه‌های تروریستی حاضر در برخی از مناطق سوریه و عراق ضعیف شده است، این گروه‌ها فعالیت خود را در کشورهای دیگر آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، «نیکلای پاتروشف» در نشست دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد، گفت: با افول گروه‌های تروریستی بین المللی در عراق و سوریه، آنها در حال گسترش فعالیت خود در کشورهای جنوب آسیا، قاره آفریقا و خاورمیانه هستند. پاتروشف افزود: کشورهایی که بیشترین آسیب را از تروریسم در میان اعضای سازمان همکاری شانگهای دیده‌اند، هند و پاکستان هستند. دبیر شورای امنیت روسیه در بخشی دیگر از سخنانش افزود که آمریکا از تلاش‌های خود برای گفتگو با همسایگان افغانستان به منظور ایجاد زیرساخت‌های نظامی در آنها به بهانه مبارزه با تروریسم دست نکشیده است.

این مقام روس گفت: مایلم توجه شما را به این حقیقت جلب کنم که واشنگتن به بهانه مبارزه با تروریسم، همچنان به تلاش برای دستیابی به توافق با کشورهای مجاور افغانستان به منظور ایجاد زیرساخت‌های موقت ادامه می‌دهد.. .


بازنشر از : مهر

روسیه

سوریه

عراق