مهران محمدی امین

فیصل بن فرحان اتحادیه اروپا عربستان سعودی وزیر خارجه عربستان سعودی و رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا امرو

1401\11\25 23:32:13


گفتگوی وزیر خارجه عربستان و مقام اروپا درباره ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی و رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا امروز در مقر این اتحادیه در بروکسل دیدار و درباره ایران رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه خلیج اون لاین، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی و «دولفین پرانک» (Dolphin Pronk) رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در مقر این اتحادیه در بروکسل دیدار کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر خارجه عربستان سعودی و رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا در این دیدار پیرامون آخرین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی گفتگو کردند. از دیگر محورهای رایزنی امروز میان «فیصل بن فرحان» و «دولفین پرانک» بحران روسیه و اوکراین بود. به گزارش وبگاه مذکور، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که طرفین در این دیدار تحولات منطقه‌ای و بین المللی و نیز تلاش‌ های صورت گرفته در این زمینه از جمله تقویت صلح و امنیت جهانی را بررسی کردند.

در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی، علیرغم برخی جوسازی‌ها و ادعاهای اخیر، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر تأکید کرده بود: برجام نمُرده است، مذاکرات متوقف شده، اما ارتباط‌های معمول با ایران همچنان برقرار است. پس از آغاز آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر در ایران، مقامات ارشد آمریکا از جمله مشاور امنیت ملی و سخنگوی وزارت خارجه این کشور به یک باره مدعی شدند که «احیای برجام از دستور کار دولت آمریکا خارج شده است» و اکنون واشنگتن بر حمایت از اغتشاشات در ایران متمرکز شده است!. .


بازنشر از : مهر

فیصل بن فرحان

اتحادیه اروپا

عربستان سعودی