مهران محمدی امین

راشاتودی آنتونیو گوترش چین رژیم صهیونیستی دبیرکل سازمان ملل مت

1401\06\07 16:11:21


گوترش: سلاح‌های اتمی باید برای ابد به تاریخ بپیوندند

دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که سلاح‌های اتمی باید برای همیشه به تاریخ بپیوندند، زیرا این ابزار مرگبار نه تنها امنیت را تضمین نمی‌کند بلکه تنها ویرانی به بار می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، سلاح‌های اتمی را «ابزاری مرگبار» خواند که به هیچ‌وجه امنیت و پیروزی کشورها را تامین نمی‌کند.

گوترش در توییتی نوشت: سلاح‌های هسته‌ای به اندازه کافی، دنیای ما را گروگان گرفته‌اند. آنها تنها برای ویرانی طراحی شده‌اند. بیایید برای همیشه آزمایش سلاح‌های اتمی را کنار گذاشته و سلاح‌های هسته‌ای را یک بار برای همیشه به تاریخ بسپاریم.

گوترش پیش از این در اوایل آگوست در نیویورک و در جریان سخنرانی خود در کنفرانس منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(NPT) به این موضوع پرداخته بود. در حال حاضر کشورهای آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین، پاکستان، هند، رژیم صهیونیستی و کره شمالی سلاح اتمی در اختیار دارند. براساس گزارش موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم، تا ابتدای سال ۲۰۲۲، از مجموع حدود ۱۲ هزار و ۷۰۵ کلاهک هسته‌ای موجود در زرادخانه کشورها، حدود ۹هزار و ۴۴۰ کلاهک در انبارهای نظامی و آماده استفاده احتمالی است..

.


بازنشر از : مهر

راشاتودی

آنتونیو گوترش

چین

رژیم صهیونیستی